電気学会論文誌C(電子・情報・システム部門誌)
Online ISSN : 1348-8155
Print ISSN : 0385-4221
ISSN-L : 0385-4221
<情報処理・ソフトウェア>
ICF-CYを用いた学校と保護者と専門家をつなぐ気がかりな児童のための協働型支援システム
小越 康宏中井 昭夫小越 咲子三橋 美典荒木 睦大
著者情報
ジャーナル フリー

2012 年 132 巻 2 号 p. 325-331

詳細
抄録

A key aspect of the optimal support of students with special needs is co-ordination and co-operation between school, home and specialized agencies. Communication between these entities is of prime importance and can be facilitated through the use of a support system implementing ICF guidelines as outlined. This communication system can be considered to be a preventative rather than allopathic support.

著者関連情報
© 電気学会 2012
前の記事 次の記事
feedback
Top