日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
目標の可視化を目指したCan-do Statements チェックリスト型 評価シートの一試案
―初級クラスにおける形成的評価とフィードバック―
近藤 行人藤森 秀美田中 典子古本 裕子
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2018 年 24 巻 2 号 p. 22-23

詳細
抄録

To assess our students' performance effectively, we conducted an oral performance test in each unit of our elementary-level Japanese language classes, and developed an assessment sheet in the form of a "Cando Statements" checklist. This sheet contains content relating to each unit's tasks, language to improve communication skills, and confirmation of whether or not the student can complete the task. Through the assessment sheet, 1) teachers and students can share understanding of assessment points; 2) students can easily understand assessment and feedback; and 3) students can clearly see assessment targets when preparing for the test and this can enhance the washback effect of learning.

著者関連情報
© 2018 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top