パーソナリティ研究
Online ISSN : 1349-6174
Print ISSN : 1348-8406
ISSN-L : 1348-8406
ショートレポート
中学生における教師からの欲求支援行動と学習行動との関連――制御焦点に着目して
海沼 亮長峯 聖人湯 立三和 秀平浅山 慧外山 美樹
著者情報
ジャーナル フリー

2022 年 31 巻 1 号 p. 15-17

詳細
抄録

The present study aimed to examine the effects of basic psychological need support behavior from teachers on learning behavior with an emphasis on regulatory focus. Junior High School Students (N=341) completed the questionnaire. Hierarchical multiple regression analysis indicated that autonomy support behavior from teachers predicted behavior engagement and persistence in learning of the promotion focus. The results suggest that autonomy support behavior from teachers plays an important role in supporting learning behaviors for junior high school students with high promotion focus.

著者関連情報
© 2022 日本パーソナリティ心理学会
前の記事 次の記事
feedback
Top