パーソナリティ研究
Online ISSN : 1349-6174
Print ISSN : 1348-8406
ISSN-L : 1348-8406

この記事には本公開記事があります。本公開記事を参照してください。
引用する場合も本公開記事を引用してください。

中学生の友人関係における自己価値の随伴性が充実感を予測するプロセスの検討――社会的達成目標と友人とのつきあい方に着目して
海沼 亮櫻井 茂男
著者情報
ジャーナル フリー 早期公開

論文ID: 27.1.13

この記事には本公開記事があります。
詳細
抄録

Friendship Contingent Self-esteem as a Predictor of Satisfaction in Junior High School Students: Focusing on Social Achievement Goals and Friendship.

The purpose of this paper was to examine a process model in which friendship contingent self-esteem was related to satisfaction through social achievement goals and friendship in junior high school students. Junior high school students (n=772) completed the questionnaire. A path analysis revealed that friendship contingent self-esteem was related to satisfaction through social achievement goals and friendship. The results suggest that friendship contingent self-esteem had positive and negative effects on the satisfaction process.

著者関連情報
© 2018 日本パーソナリティ心理学会
feedback
Top