横幹
Online ISSN : 2189-6399
Print ISSN : 1881-7610
ISSN-L : 1881-7610
解説: ミニ特集「横幹的活動としての『タイムアクシス・デザイン』」
物語とゲームによる経験のタイムアクシス・デザイン
小林 昭世
著者情報
ジャーナル オープンアクセス

2012 年 6 巻 1 号 p. 17-20

詳細
抄録
This article describes the field of human-artifact interaction to develop “timeaxis design” from a semiotic viewpoint. I focus especially on narratology and ludology for considering the subject, and discuss the structure of dynamics of time flow in the field of narrative and game in design. (1) Narratology and ludology offer some effective concepts for interaction design as well as game. (2) Personalized (informal) time is significant in defining timeaxis in interaction. (3) Time in the course of interaction is nonlinear and polychronic. (4) Chronomic factors are necessary in considering reality and agency in interaction.
著者関連情報

この記事はクリエイティブ・コモンズ [表示 - 非営利 4.0 国際]ライセンスの下に提供されています。
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.ja
前の記事 次の記事
feedback
Top