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クエリ検索: "イオンクレジットサービス"
3件中 1-3の結果を表示しています
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    和氣 早苗, 今井 将太, 西崎 敦美, 光本 恵, 長田 典子
    ヒューマンインタフェース学会論文誌
    2017年 19 巻 1 号 61-68
    発行日: 2017/02/25
    公開日: 2018/12/10
    ジャーナル フリー
    When you operate buttons on electronic devices, you often hear a feedback sound like a "beep". Recently, a lot of touchscreens are used as user interfaces (UIs) on electrical devices, but a touchscreen doesn't give tactile feedback. In addition, there are two kinds of touchscreens; those which can give visual feedback and those which can’t. In this paper, we evaluated the effectiveness of operation feedback sound on touchscreens. We prepared five kinds of software applications, all with different sound timings of feedback sound, including one without sound. Using these applications, we carried out two experiments, one with visual feedback and the other without. As a result, we found the following: (1) operation mistakes can be reduced by a feedback sound, (2) operation time is reduced mainly by visual feedback, however, feedback sound can reduce operation time on the UI without visual feedback, (3) regarding operation feeling, users feel uneasiness or uncertainty without a feedback sound, and (4) the best sound timing is to only have a feedback sound when a button is touched. We are going to make some guidelines for Sound UI design including these results.
  • 星田 剛
    アジア市場経済学会年報
    2021年 24 巻 81-90
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/09/27
    ジャーナル オープンアクセス

    小規模事業であったイオンが日本を代表する小売業となり,かつアジア13カ国で売上7600億円まで成長するに至った要因を,マーケティング・ケイパビリティ(MC)という組織能力に着目して検討していく。イオンは,黎明期に財務規律,人事・組織運用則などの内部重視のケイパビリティを開発した後,次の成長期に,欧米小売業から多角化,商業集積,環境社会貢献活動などのケイパビリティを外部から学び(アウトサイドイン・プロセス),両プロセスを結合する架橋プロセスに関わるケイパビリティを開発してアジア事業を成長させている。本稿は,小売業の国際化の成功要因を能力開発の視点から分析する際に,MCのフレームワークが有効であることを示す。

  • 星田 剛
    アジア市場経済学会年報
    2022年 25 巻 53-62
    発行日: 2022年
    公開日: 2022/06/28
    ジャーナル オープンアクセス

    製造業を中心にCSR活動の研究が進展しているが,小売業のCSR活動の特性を明らかにする研究は不十分である。製造業に比べ,小売業のCSR活動は規模が小さく,社会的なインパクトが小さい反面,CSRの対象である社会・市民と直接的に関わり合う度合いが高く,相互作用を生むためCSR活動が重層的に発展する可能性を有している。本稿は,小売業の産業特性に着目しながら小売業のCSR活動の意義を検証する。その上で,小売業が国際化をする過程でいかなる形でCSR活動を発展させる可能性があるのか,進出後27年の歴史を有するイオンマレーシアを事例として検討していく。

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