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クエリ検索: "LINE Financial"
8件中 1-8の結果を表示しています
  • *中山 有仁, 遠藤 正之
    経営情報学会 全国研究発表大会要旨集
    2021年 202011 巻 1B2-1
    発行日: 2021/01/28
    公開日: 2021/01/18
    会議録・要旨集 フリー

    近年、証券業界ではFinTechサービスを積極的に検討、導入している。本報告では、大手・準大手証券におけるFinTechサービスの一つであるスマートフォン専業証券に着目する。野村ホールディン グスは2019年に

    LINE
    Financial
    との合弁会社であるLINE証券を設立した。他にも大和グループ本社と東海東京フィナンシャル・ホールディングスがスマートフォン専業証券を設立している。これらについて経営戦略の視点で各社を分析し、現状課題と今後の展望について考察する。

  • R E Dolby
    溶接学会誌
    2002年 71 巻 1 号 9-11
    発行日: 2002/01/05
    公開日: 2011/08/05
    ジャーナル フリー
  • 吉森 賢
    医療と社会
    2002年 12 巻 2 号 21-48
    発行日: 2002/10/21
    公開日: 2012/11/27
    ジャーナル フリー
    本稿はまず第一次世界大戦以前のドイツ医薬品産業の劇的な発展と長期間にわたり世界の模範となった先駆的医療保障および社会保障制度を概観する。ドイツ医薬品産業の革新能力の中心的要因は化学の学問水準を高めた工科大学の創設と,染料の派生物質である薬剤開発において見られた企業と大学間の密接な研究協力関係にあった。
    第一次世界大戦後,ドイツ製薬産業は相対的に衰退する。その原因は大戦によりドイツ製薬企業の特許,バイエルのアスピリンなどの世界的商標やメルクなどの社名がすべての在米資産と共にアメリカ政府により没収されたからである。
    次いで産業構造,市場規模および構造,貿易,雇用,世界における地位,企業集中度,競争状況,価格構成,特許,医療機関などについて概観する。また最近における主要な医療制度改革について紹介する。
    最後にドイツの代表的製薬企業5社,アベンティス・ファーマ,バイエル,シェーリング,ベーリンガー・インゲルハイムを取り上げ,それぞれの概況,歴史,市場地位,所有構造,戦略および研究開発について比較考察した。結論として以上が日本の製薬産業へ与える示唆を提示した。
  • M. Soede
    バイオメカニズム学会誌
    1992年 16 巻 Special 号 E-21-E-33
    発行日: 1992/06/01
    公開日: 2016/10/31
    ジャーナル フリー
  • 日本とグアテマラの事例研究
    アルファロ フランシスコ, 内海 成治, 中村 安秀
    人間環境学研究
    2010年 8 巻 1 号 7-14
    発行日: 2010年
    公開日: 2010/06/30
    ジャーナル フリー
    日本では公立学校の教育費は、国、都道府県、市町村の三部門が負担し財政面で地方分権が成立している。本稿は、日本とグアテマラの公立小学校における財務管理のプロセスや構造を明らかにすることで中央集権的な政府が教育費を負担するグアテマラのような発展途上国において、日本の教訓を活かす可能性分析した。本研究では事例研究を実施した。日本の2校、グアテマラの4校を対象としたケーススタディーである。インタビューは、経理担当職員を対象に学校の財務管理の公的根拠、財源、予算案作成、執行、予算管理について行った。その結果、教育費の負担と管理に地方自治体が関わることで、教育現場のニーズがより的確に把握されていること、また、経済的に恵まれない家族や大家族の子供の就学向上につながっている可能性があることが明らかになった。
  • Berna Çalışkan
    International Review for Spatial Planning and Sustainable Development
    2024年 12 巻 1 号 222-241
    発行日: 2024/01/15
    公開日: 2024/01/15
    ジャーナル オープンアクセス HTML

    This research has focused on the fuzzy logic model for evaluating the necessity of expanding the rail transit network to achieve sustainable transport development. It is essential to distinguish input parameters that can be obtained and updated frequently in a cost-effective way. A framework that can be employed to systemize the planning process by using the ‘Rail Transit Fuzzy Logic Model’. It can be characterized as a spatial suitability oriented fuzzy approach by using five inputs (slope, geology, population, land use and stream), 1 output (Suitability Score) and 108 If-Then rules to assist in combining these data sources in the MATLAB environment. This study consists of three main steps: (i) development of a fuzzy inference system (FIS), (ii) design of the graphical user interface (GUIDE toolbox), and (iii) suitability score database production for the study area. Fuzzy rule-based systems have been applied with parameters represented by fuzzy diagrams that are integrated into an aggregate form to obtain a spatial suitability score. This analysis allows us to assign suitability scores for any specific type of study area. The study area is composed of 208 rows and 216 columns that are uploaded and modelled in MATLAB R2021b as a 216-by-208 matrix. This method commonly has not been employed and processed for a rail network that covers a large geographical area spanning several regions in a city. The proposed methodology offers systematic qualitative data available for decision-makers to be used in the evaluation of rail transportation investments.

  • Jaeyong Rho, Takuya Azumi, Akihiro Yamaguchi, Kenya Sato, Nobuhiko Nishio
    Journal of Information Processing
    2016年 24 巻 5 号 751-761
    発行日: 2016年
    公開日: 2016/09/15
    ジャーナル フリー

    Recent automotive systems require various data, including data from on-board sensors and external sources to recognize environmental conditions. As the amount of sensor data used in automotive systems increases, processes that use such data become increasingly complicated. In addition, similar data processing can be duplicated over multiple applications. To address these issues, a data stream management system (DSMS) for automotive systems based on a data integration architecture has been developed. However, hard real-time deadlines cannot be guaranteed due to unpredictable load changes caused by data streams. For example, the arrival time and CPU utilization requested by data streams from vehicle-to-vehicle communications change rapidly depending on environmental conditions. We propose the reservation-based operator path earliest deadline first (ROP-EDF) scheduling algorithm for an automotive DSMS under overload conditions. The proposed algorithm reserves processor time preferentially for hard real-time tasks so that tasks can meet deadlines under overload conditions. ROP-EDF can be used for load testing on a single processor system. Experimental results show the effectiveness of the proposed algorithm compared with existing algorithms relative to the deadline miss ratio under overload conditions.

  • 神谷 哲司
    心理学研究
    2017年 87 巻 6 号 651-668
    発行日: 2017年
    公開日: 2017/02/25
    [早期公開] 公開日: 2016/11/10
    ジャーナル フリー

    This paper examines the definitions and measurement scales for financial literacy presented in previous studies in order to develop a new financial literacy scale. The early definition of financial literacy basically meant “financial knowledge,” but the latest definition has been extended to include or refer to consumers’ financial behaviours, consumers’ interactions with their social and economic environments, and the effect of cognitive biases on consumers’ financial behaviours. On the other hand, conventional measurement scales for financial literacy are generally composed of declarative knowledge questions and numerical ability tests concerning personal finance. This paper addresses the fact that previous financial literacy scales have been based on the traditional concept of “Homo economicus”. We suggest that it is necessary to develop a new financial literacy scale that is comprised of critical thinking disposition such as “awareness for logical thinking” or “evidence-based judgment.”

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