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クエリ検索: "MASAYA" 俳優
12件中 1-12の結果を表示しています
  • 若林 雅哉
    美学
    2002年 53 巻 1 号 1-14
    発行日: 2002/06/30
    公開日: 2017/05/22
    ジャーナル フリー
    This paper examines two ways of managing the audience of Greek tragedies. The first is the concealment or suppression of the audience by interpreters. As emergency measure, Aristotle suggests that illogical events which may disjoint the causal connections in a play should be concealed from the audience through narration (apangelia). G. F. Else, however, went so far as to banish the audience's participation from tragedies. His interpretation of Aristotle's Poetics is still influential, but his policy must be considered as a result of his introduction of the "autonomous structure" to Poetics, just as the New Criticism desired. The second way of managing the audience is through tragedians' allusions to well-known legends. The murder of Agamemnon was surely known to Aeschylus' contemporaries. Alluding to this ending, he kept the audience in suspense during the play, Agamemnon, although classicists have underestimated the audience's knowledge. The inharmonious lines themselves (550-616) would not be comprehensible without the knowledge of the ending. Furthermore, Aeschylus took advantage of the knowledge of the performing system in which the number of actors was restricted. He made Cassandra, performed by the third actor, look like a taciturn role and sing her sanguinary vision unexpectedly.
  • 倉田 正也
    化学教育
    1985年 33 巻 4 号 302-305
    発行日: 1985/08/20
    公開日: 2017/09/15
    解説誌・一般情報誌 フリー
    化学は他の学問よりも格段に物語的である。このことに留意され, この立場から化学を説かれれば, それが機縁で化学が好きになり, 化学をたのしむに至る学生もあるいは増えるのではないか, という気持を, "一日高校生"が「こういうふうに話してほしい」と書いてみた。化学は第一義的には物質の学であり, 連続にして微分可能な数量のみを扱う学問とはちがう。擬人的に物質を扱い, 猛々しい一族とか, 古い一族, 他人の空似, 旧友再会など, 物語性のベースの部分を述べた。
  • ――『野分』再考――
    西田 将哉
    日本文学
    2013年 62 巻 12 号 12-22
    発行日: 2013/12/10
    公開日: 2018/12/18
    ジャーナル フリー

    夏目漱石の『野分』は、これまで、感化を与える白井道也と感化を受ける高柳周作という枠組みで読まれてきた。言い換えれば、〈教育〉という枠組みを採用した読みが支配的だったわけだが、本論では、なぜ『野分』が〈教育〉という枠組みで読まれてしまうのかということを、「作者」を名乗る語り手について分析することで明らかにした。さらに、道也と高柳の孤独の内実を検討することで、『野分』は、従来言われて来たような師弟関係を描いたものではなく、「一人坊っち」としての孤独から逃れようとする高柳の行動が、よりいっそう彼の孤独を際立たせてしまうという、孤独についての逆説を描いた小説であると論じた。

  • -著作権法による保護の可否と範囲-
    関 真也
    感性工学
    2019年 17 巻 2 号 53-59
    発行日: 2019/06/30
    公開日: 2022/12/16
    研究報告書・技術報告書 フリー
  • 國吉 真弥
    犯罪心理学研究
    1997年 35 巻 2 号 1-13
    発行日: 1997年
    公開日: 2018/10/12
    ジャーナル フリー

    The purpose of this study is to examine characteristics of self-presentation behavior among juvenile delinquents. Structured interviews were administered to 10 male juvenile delinquents in Juvenile Classification Home (delinquents) and 10 male senior high school students (non-delinquents). In structured interviews, subjects were asked how they would behave, and what kind of impressions they would form in a social predicament scene. Results were as follows: In a social predicament scene which were used in our study, as compared with non-delinquents, (1) delinquents were likely to behave roughly and rudely so as to save their face (their reputation), (2) delinquents were prefer to get strong and aggressive image of themselves, (3) delinquents were intend to control the impressions which peers form of them.

  • ―行動医学との関連から―
    根建 金男, 市井 雅哉
    行動医学研究
    1995年 2 巻 1 号 29-36
    発行日: 1995年
    公開日: 2014/07/03
    ジャーナル フリー
    認知行動療法は、行動療法と認知的アプローチを統合するもので、そこにはさまざまなアプローチが含まれる。近年、この認知行動療法が台頭してきた。この論文では、(1) 認知行動療法について概観し、(2) この治療体系の意義と課題を、行動医学との関連から考察した。
    (1) に関しては、筆者らはまず認知行動療法とは何であるのかについて検討を加えた。そこでは、この体系が大きな広がりをもつことが強調された。この検討の後に、筆者らは、認知行動療法の代表的アプローチである、論理情動行動療法、認知療法、ストレス免疫訓練をとりあげ、説明した。特に、それぞれのアプローチの基本的な考え方や方法、技法に焦点を当てて述べた。
    (2) に関しては、認知行動療法は、有効性が高く、行動医学とめざす共通点があるために、行動医学に大いに貢献できる可能性がある、ということが示された。
    ただ、認知行動療法の最近の動向は、この体系がこれまで同様、これからも変化していく必要がある、ということを示唆している。「発達認知療法」が主張するような、構成主義 (コンストラクティヴィズム) や人間の成長の視点を考慮にいれて、認知行動療法について再考するのは、大いに見込みのあることにちがいない。しかし、認知行動療法を、行動療法の発展型ととらえる限りは、行動療法で用いられている科学的な方法論を認知行動療法も堅持することが必要である。
    このように認知行動療法を再考し、それを更に発展させていくことは容易ではないだろうが、それによって、認知行動療法は行動医学に貢献できる可能性を一層高めることができるだろう。
  • 白石 昌也
    アジア太平洋討究
    2021年 42 巻 107-160
    発行日: 2021/10/30
    公開日: 2022/03/08
    研究報告書・技術報告書 フリー

    In the previous papers of this Journal no. 22(March 2014), no.31(March 2018), and no.41(March 2021), the author discussed the development of bilateral relations between Japan and Vietnam from 2002 to 2013, from 2014 to 2015, and from 2016 to 2017 respectively.

    Following them, the First Section of this paper describes the major events in 2018, including President Tran Dai Quang’s state visit to Japan as well as various events commemorating the 45th anniversary of diplomatic relations between the two countries. In the Second Section, the author describes the major events in 2019, including PM Nguyen Xuan Phuc’s visit to Japan to attend the G20 Osaka Summit. In the Third Section, the author describes various contacts between the two nations during the COVID-19 pandemic.

  • ネパール・バクタプルにおける生活空間と都市組織に関する研究 その1
    宮内 杏里, 山本 直彦, 増井 正哉, 田中 麻里, パント モハン, 濱岡 飛鳥, 向井 洋一
    日本建築学会計画系論文集
    2017年 82 巻 731 号 93-103
    発行日: 2017年
    公開日: 2017/01/30
    ジャーナル フリー
     This paper aims to discuss the areal extent and spatial structure of neighborhood, called tol, which possibly demarcate urban fabric with respect to worship and funeral procedure. Bhaktapur is known as one of the historic cities of the World Heritage Site in Kathmandu Valley. The analysis focuses on the house distributions that have the common votary area of the guardian deities' shrine and the use of the same crossing for funeral procedure.
     A tol is one of the traditional neighborhood units. But it is not clear how tols are structured and what tols have in common. First, we take a look into the existing studies on origin and outline of a tol, and pay special attention to the following two studies. A research done by Pant (2001) has taken the approach that the key to consider a tol is the areal extent of worship to the guardian deities, ganesh. Another research done by Gutschow (1975) has claimed that the clue to determine tol boundaries is the ways of the Dead to crematories. It consider a tol as equivalent to the areal extent of use of the same chwasa which is a stone found often at the crossings on the way to crematories from the diseased houses.
     Ganesh is often considered as a guardian deity at various neighborhood levels. That of a tol is called Tol Ganesh. A Tol Ganesh is normally placed on the main square in a tol, except when there is a presence of a more prominent deity of wider importance in the main square. People in the same tol usually worship the same Tol Ganesh. We find out that those living urban dwellings in located on both sides of a street worship to the same Tol Ganesh, but the depth of its areal extent on one side of a street seems shallow than the other side.
     Chwasa is an aniconic ritual artifact made of a single stone placed on the crossing. Various articles left by the diseased are disposed on the stone as a part of the funeral procedures, for example clothes, umbilical cord or inauspicious belongings of the dead. We found 7 chwasas in the case-study area to the east of Dattatraya square. However the inhabitants in the peripheral part of the old city do not use these chwasas but use the temples or the crematories outside the city area. People living in the midst of the city area after disposing articles of the dead on chvasa also use the temples afterwards.
     Next we compare the areal extent of worship to Tol Ganesh with that of use of chwasa. Whether or not a ganesh shrine and chwasa are closely placed will determines overlapping extent of both votary areas. However it became clear that the areal extent of use of chwasa have the same character with that of worship to Tol Ganesh in terms of Ryogawa-cho structure explained below and the difference in horizontal depth perpendicular to the street.
     Finally, our suevey located tol boundaries in the eastern part of Bhaktapur. It turned out that there were 2 types of tol boundaries. i.e. the more common type whose boundaries lying on the backside of houses (Ryogawa-cho type), and the other one with boundaries lying on the street (Katagawa-cho type). Compering these three boundaries, (Tol Ganesh, chwasa and tol), Katagawa-cho type tol boundaries seem to be an exception. But we will try to find particular meaning in them in the next paper on historic urban formation.
  • 中村 怜詞, 宮地 忠幸, 久保田 豊和, 中島 正裕, 菊池 雅彦, 中川 秀一, 中塚 雅也, 筒井 一伸
    農村計画学会誌
    2021年 39 巻 4 号 405-418
    発行日: 2021/03/30
    公開日: 2022/03/30
    ジャーナル フリー
  • 伝熱研究
    1996年 35 巻 137 号 1-65
    発行日: 1996年
    公開日: 2010/12/16
    ジャーナル フリー
  • 臨床神経学
    2022年 62 巻 Supplement 号 S247-S393
    発行日: 2022年
    公開日: 2022/10/15
    ジャーナル フリー
  • 臨床神経学
    2018年 58 巻 Supplement 号 S250-S425
    発行日: 2018年
    公開日: 2018/12/21
    ジャーナル フリー
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