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8件中 1-8の結果を表示しています
  • *長野 章, 丹羽 真, 本松 敬一郎, 長野 晋平
    日本水産工学会 学術講演会 学術講演論文集
    2012年 2012 巻
    発行日: 2012年
    公開日: 2020/04/01
    会議録・要旨集 オープンアクセス
  • 後藤 圭太
    図書館界
    2008年 60 巻 1 号 13-18
    発行日: 2008/05/01
    公開日: 2017/05/24
    ジャーナル フリー
  • 森井 沙衣子, 宮崎 由美子, 橋本 賢, 長谷川 旭, 小橋 一秀, 長谷川 聡
    名古屋文理大学紀要
    2008年 8 巻 161-166
    発行日: 2008年
    公開日: 2019/07/01
    研究報告書・技術報告書 フリー
    健康や栄養に関する情報を啓蒙するために,広く普及している携帯電話への情報配信が有効であると考えられる.今回,携帯電話の待ち受け画面に一日数回自動的に情報が表示される新しいサービスを利用して,天気予報や生活情報とともに毎日一品の料理のレシピを届ける情報提供コンテンツに一般向けの栄養学的知識を盛り込んで配信した.アクセス数を解析したところ,同時に配信した他のコンテンツと比べて料理レシピへの関心は高く,全体の利用者数も増加傾向を示しており,栄養精報の提供方法として今後の可能性が大きいと推察された.
  • 栗田 春奈, 吉田 智彦, 本條 均, 高橋 行継
    農業情報研究
    2014年 23 巻 1 号 21-28
    発行日: 2014年
    公開日: 2014/04/01
    ジャーナル フリー
    携帯電話・スマートフォン等モバイル通信機器の急速な普及により,従来のパソコン向けウェブサイトを携帯電話やスマートフォン向けに改編する必要性が生じる場合がある.そこで,パソコン向け既存ウェブサイト「作物学用語集」を例に,初学者でもできるだけ簡易に取り組める手法を検討し,携帯電話向けサイトとAndroid用アプリに変換した.携帯電話向けサイトに変換するためのユーティリティは,無料で公開されているTiny   BASICで作成した.パソコン向けウェブサイトの元ファイルの長いテキストは,各用語の先頭につけられた星マークを目印に短いテキストへ分割し,必要なHTMLタグは各テキストの前後に追加した.各ファイルを識別するために,全ファイルに通し番号を付けた.作成したファイルは無料のFC2ホームページ・サービスにアップロードし公開した.Android用アプリについては,プログラミングについての特定の知識なしでAndroid版・iOS版両方のアプリ作成が可能なアムゼネット社の「アプリビルダー」を利用して,携帯向けサイト用に分割した各用語のテキストファイルを用いて各項目を作成し,Google Playで無料のアプリとして公開した.
  • 坂木 啓司
    映像情報メディア学会誌
    2007年 61 巻 6 号 755-760
    発行日: 2007/06/01
    公開日: 2009/11/20
    ジャーナル フリー
  • 高地 圭輔, 実積 寿也
    地域学研究
    2011年 41 巻 3 号 681-694
    発行日: 2011年
    公開日: 2012/03/07
    ジャーナル フリー
    We develop a two-sided market model to analyze the Japanese mobile internet market in which revenues from digital content are rapidly expanding. To pursue new revenue from digital content, mobile telecommunications carriers strategically integrate platform functions (PFs) , such as billing and authentication, into their networks. PFs are necessary for content providers (CPs) to charge users, so it is crucial for them to access PFs in a fair and open manner. Consequently, it seems appropriate to examine the need for government intervention in the transactions between CPs and telecommunications carriers, because telecommunications carrier PFs are bottleneck facilities for CPs. However, the effects of possible intervention should be respectively examined as related to the market environment.
    We studied the effects of market structure on social welfare with a two-sided market model in which a telecommunications carrier sells mobile telecommunications services to consumers and sets the fees for CPs. Apart from preceding literature focused on advertising model, we introduce a billing model in which the telecommunications carrier purchases content from CPs and sells the content to consumers. A monopolistic telecommunications market is assumed in our model and three different market structures are compared to each other; (1) vertical integration, (2) monopoly in content market and (3) duopoly in content market.
    First, we found that both the industry profit and the social welfare of (1) were largest. Second, our model also showed that the social welfare of (3) exceeded (2) . However, the industry profit of (2) surpassed (3) . These results indicate that CPs have the incentive to monopolize competitive content market, but content monopoly decreases social welfare. Therefore, if our model adequately works in a market with content industry independent from telecommunications carriers, government intervention should be considered to maximize social welfare.
    Finally, we extracted additional implications from the model. The welfare of (3) may exceed (1) because an increase in the number of CPs creates product differentiation that can increase consumer utility. Based on this idea, we also examined the effects of some parameters on social welfare as a step toward further analysis.

    JEL Classification: D11, D85, R11
  • 宮澤 篤, 正木 勉, 駒野目 裕久
    映像情報メディア学会誌
    2013年 67 巻 1 号 25-31
    発行日: 2013年
    公開日: 2015/01/01
    ジャーナル フリー
  • ―日本と韓国の携帯通信サービス市場を事例として―
    全 ヨンギュンステファン, 加納 貞彦
    情報通信学会誌
    2011年 29 巻 1 号 1_1-1_17
    発行日: 2011年
    公開日: 2011/10/05
    ジャーナル フリー
    本研究では、音声中心からデータ中心へサービスの転換期を迎えている携帯通信サービス市場の現状を検討して今後の市場を展望するために、3Gサービスが世界で最も普及している日本と韓国の携帯通信サービス市場を事例とし、ユーザー観点から携帯通信サービス知覚品質がユーザーのサービス満足と行動意図に与える影響を明らかにした。日本と韓国のサービス・ユーザーを対象にアンケート調査を行い、757人による応答をもとに共分散構造分析した結果、日本と韓国の携帯通信サービス・ユーザーは全体的に今の携帯通信サービスに高く満足していた。日本では、「データサービス・コンテンツ品質」と「モバイルデバイス品質」がユーザーのサービス満足に影響を与える主要因であった。また、「データサービス・ネットワーク品質」と「価格構造」がユーザーの行動意図に直接に影響を与える主要因であった。一方、韓国では「価格構造」と「顧客支援サービス品質」がユーザーのサービス満足の主要因であったが、サービス知覚品質が直接にユーザーの行動意図に与える影響は検証できなかった。携帯データサービスが最も普及している日本に関した本研究の結果から、今後の携帯通信サービス市場はデータサービスと、これに適したモバイルデバイス品質がユーザーのサービス満足と消費行動に最も影響を与えていくと考える。
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