日本建築学会計画系論文集
Online ISSN : 1881-8161
Print ISSN : 1340-4210
ISSN-L : 1340-4210
河川空間における児童の活動経験と地域空間に対するイメージ特性に関する研究 : 三重県宮川流域を対象とした児童の河川空間に対する空間認識に関する研究 その2
石井 史彦畔柳 昭雄
著者情報
ジャーナル フリー

1999 年 64 巻 526 号 p. 59-65

詳細
抄録

The purpose of this study is to clarify the children's recognition of river space and nature of the region by utilizing their images. The results obtained are as follows. 1. Children are recognizing the river and nature by experiencing activities on river space. 2. Children are recognizing the route to shore by understanding the location of river space. 3. The children's recognition of river space is influenced by the park on the shore and embankment. This study gives suggestions to the preparation of waterside space in considering children's growth.

著者関連情報
© 1999 日本建築学会
前の記事 次の記事
feedback
Top