マリンエンジニアリング
Online ISSN : 1884-3778
Print ISSN : 1346-1427
ISSN-L : 1346-1427
技術資料
船舶ハイブリッド化への基礎研究 -プラント効率向上へのアプローチ
嶋津 裕樹三原 伊文藤谷 親米米倉 信義
著者情報
ジャーナル フリー

2009 年 44 巻 6 号 p. 951-954

詳細
抄録

When difficulties are encountered during the hybridization of ships through solar battery systems, the hybridization method of collecting heat from the engine exhaust gas during the ship's voyage through some thermoelectric element should be considered. In this paper, the authors propose that the ship's intermittent loads be driven by a battery power supply, while the other constant electric loads are supplied by a diesel generator prime mover unit with an efficient and stable output.

著者関連情報
© 2009 公益社団法人 日本マリンエンジニアリング学会
前の記事 次の記事
feedback
Top