日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
渡日前の入学予定者に対するオンライン事前学習の効果と可能性
―漢字学習へのモチベーション向上を目指して―
久野 かおる波村 慎太郎津坂 朋宏三宅 祐司
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2022 年 29 巻 1 号 p. 54-55

詳細
抄録
We had been conducting online pre-lessons since April 2021 for the students who could not come to Japan. Since the easing of entry restrictions, a total of 170 students have arrived as of the end of June. In this article, we will report the results of the online pre-lessons, what we realized in our online pre-lessons about Kanji study and methods to promote motivation towards Kanji study that we found through our placement test.
著者関連情報
© 2022 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top