詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "THE ラグビー"
6,208件中 1-20の結果を表示しています
  • ―ラグビーワールドカップの機能に着目して
    松島 剛史
    スポーツ社会学研究
    2009年 17 巻 2 号 89-100
    発行日: 2009/09/30
    公開日: 2016/10/05
    ジャーナル フリー
     1970年代までに
    ラグビー
    ユニオンフットボールは世界各地に広がり、幾つか国際的な
    ラグビー
    統括機構が設立された。こうした状況下にあって国際
    ラグビー
    連盟は、この頃から急速に「オープン化」や
    ラグビー
    機構の統一へ向かって躍進する。本研究の対象とする
    ラグビー
    ワールドカップは、こうした変動期に現れ、1987年から4年おきに開催されている国際的な
    ラグビー
    競技会である。
     本研究は、主に国際
    ラグビー
    連盟の議事録を用い、世界規模の
    ラグビー
    機構の再編成という観点からワールドカップの役割について論じた。
     結果として、以下の事柄が明らかになった。まず、
    ラグビー
    の商業化が進む1970年代から、国際
    ラグビー連盟はラグビー
    の世界的発展や促進に関する施策を展開し、国際アマチュア
    ラグビー
    フェデレーションとのグローバルな統括権の獲得を巡る緊張関係を生んだ。次いで、ワールドカップは、IRBが〈非
    ラグビー
    〉要素の排除の圧力を強めながら、IRBに属していなかったユニオンの包摂を図る装置となった。そして、このW杯の展開は、
    ラグビー
    に関する「グローバルな」意思決定機関や企業構造の形成を伴うものであり、新制国際
    ラグビー連盟がラグビー
    の世界的な発展と促進及び商業化過程において、世界規模で
    ラグビー
    コードを統制し始める動向であった。
  • ―ラグビーの多様化と価値の生成―
    松島 剛史
    スポーツ社会学研究
    2019年 27 巻 1 号 25-40
    発行日: 2019/03/30
    公開日: 2020/05/14
    ジャーナル フリー
     「スポーツ」とは、一般的に多種多様な運動競技、ゲームの総称であるが、ありとあらゆる活動を全世界的に統括する組織は存在しない。現状では数多くの国際スポーツ組織がそれぞれの種目を統括する中で、「スポーツ」全体の世界がかたちづくられているというのが妥当であろう。ワールド
    ラグビー
    とは、15 人制から7 人制のゲーム、また他の競技では見られないナショナル代表選手の資格規定をもつなど、
    ラグビー
    ユニオンのユニークな世界をグローバルに統治する機関である。
     本稿は、1980 年代からワールド
    ラグビー
    がいかなる経緯から世界の
    ラグビー
    を一つにまとめることを目指し、どのような目的や方法によってその世界を発展させようとしたのかを明らかにするものである。ワールド
    ラグビー
    は、
    ラグビー
    とはどうあるべきかという規範と価値を掲げ、メンバーがその実現にコミットして活動し、その結果に基づいて
    ラグビー
    の世界を治める集合体であった。言い換えれば、ワールド
    ラグビー
    は、
    ラグビー
    の統治において道徳や価値観を持ち込み、形式的にメンバーの自由を拘束するだけでなく、
    ラグビー
    の理想的な発展という共通の利益に向けた献身やメンバー間の強いつながりを重視する方法を採用していた。また、当時のワールド
    ラグビー
    の活動をひも解けば、その勢力圏を拡大する過程で、女性や若者、7 人制
    ラグビー
    などの包摂を通じて国際競技会事業を多様化し、またそれらの社会的価値を向上させる取り組みをおこなっていた。
     こうした活動の背景からは、アマチュアステータスがほころびを見せ、
    ラグビー
    の世界の分裂や混乱が危惧される中にあって、
    ラグビー
    を自己利益の手段、あるいは自由な操作の対象とみなす組織内外の圧力から守り、内発的かつ持続的な発展を志向するワールド
    ラグビー
    の姿が浮かび上がってくる。
  • 国内大学トップレベルのゲーム分析から
    中川 昭, 松村 径
    スポーツ運動学研究
    1998年 11 巻 25-37
    発行日: 1998/11/19
    公開日: 2020/05/08
    ジャーナル フリー

     The purpose of this study was to clarify the relative merits of penalty kicks (PK's) in attack, the types of attacking tactics used from PKs, and the effectiveness of different types of tactics in domestic top-level university rugby. Eleven matches involving the best 8 teams in the 1997 national university tournament were analyzed as a sample. The main findings were as follows: 1)Analysis of frequency, ball possession, and the relationship with scoring showed PK’s to be a valuable method of attack in the game. 2)Six different tactics were identified, i.e., Touch Kick, Quick Attack, Set Move, Maul, Scrum, and Penalty Goal (PG). 3)From the overall analysis of 11 games it was shown that the frequency of use was in the order of Touch Kick, Quick Attack, and PG, amounting to a little less than 90% of all PK’s tactics. 4)Examining these results in six separate areas of the field, in the defensive and middle area Touch Kick was used in the largest proportion and Quick Attack ranked second. However, the proportion in the use of Quick Attack became larger in the middle area of the field. In the offensive area of the field PG and Quick Attack were used in the largest proportions. Approaching the try line, the proportion in the use of PG became smaller and Quick Attack became larger. Touch Kick was used from approximately 20% of PK’s in this offensive area of the field. In the area just before the try line all types of tactics were used with little difference in the proportion of use. 5)From the seperate analysis of 8 teams, in the defensive and middle areas of the field, two types of team tactics were found, i.e., teams which mainly used Touch Kick and teams which attempted to attack by using Quick Attack and Set Move as well as Touch Kick. In the offensive area of the field the rate in the use of PG and main tactics excepting PG were different among the teams. In the area just before the try line teams which favoured tactics such as Maul or Scrum were found. 6)From overall analysis of tactics involving Touch Kick, high level performance was attained in the continuity of ball possession, but performance was poor in terms of territory gained. With the tactics of Quick Attack and Set Move high level performance was attained on both crossing over the gain line and continuation of ball possession. With the tactics of Scrum and Maul performance was considered to be poor since hardly any tries were gained from using these tactics just before the try line. With PG the percentage of success was 75% in all areas of the field and about 80% in the area between the 10m line and the try line. Therefore performance level with this tactic was considered to be high. It was considered from these results that team tactics at PK’s should be recognized as an important training objective and need to be polished in the coaching situation.

  • ―グローバル化の時代におけるオールブラックスとグローバルラグビー―
    スティーブ・ ジャクソン, 熊澤 拓也, 高尾 将幸
    スポーツ社会学研究
    2019年 27 巻 1 号 3-18
    発行日: 2019/03/30
    公開日: 2020/05/14
    ジャーナル フリー
     この論文の目的は、
    ラグビー
    ワールドカップ2019 日本大会の文化的モーメントと場を取り上げることで、スポーツ史上、最も成功しているチームである
    ラグビー
    のニュージーランド代表チーム、オールブラックスの状況について探究することである。より具体的には、(a)ニュージーランド
    ラグビー
    とオールブラックスのプロ化と商業化の展開について、歴史的に概観し、(b)ニュージーランド
    ラグビー
    協会(NZR)が直面した近年の課題とそれらに対する協会の反応について確認し、最後に、(c)
    ラグビー
    ワールドカップ2019 という歴史的分岐点における、グローバルスポーツとしての
    ラグビー
    の状況について意見を述べる。
  • 廣瀬 恒平, 中川 昭
    スポーツ運動学研究
    2006年 19 巻 29-44
    発行日: 2006年
    公開日: 2020/05/11
    ジャーナル フリー

     The purpose of this study was to develop a new tactics on kick-off and 50m restart kick (KO) play with corresponding to the change in recent years in rugby football, and was to verify its effectiveness using the method of game analysis. In order to attain the purpose, game performance after introducing the new tactics on KO was compared with that before the introduction in T univ., which is at the 16 best level in Japanese university team. Samples of the game analysis were 14 matches in 2003 and 12 matches in 2004. As a result, it was shown that the new KO tactics had the following effect: 1) causing the receive team not to use lifting, 2) advancing the field position of the next restart after KO, 3) improving defensive performance after KO, 4) lengthening time of occupying the opposite territory continuously and raising the probability of scoring after KO. Though the new KO tactics developed in this study is considered to be promising, accumulating additional data using the various teams as the subject will be necessary in future.

  • 中村 伸一郎
    スポーツ運動学研究
    1993年 6 巻 35-43
    発行日: 1993/10/20
    公開日: 2020/05/08
    ジャーナル フリー

     The purpose of this study was to attempt to have a quantitative evaluation for the ball carrier's contact action in rugby football, and was to get the practical suggestion. After 3m approach with the ball,10 subjects(6 trained,4 beginners)contacted against the hung tackle bag on the right shoulder side. Subjects had to stop immediately after the contact. The subject's momentum at the contact moment was compared with the tackle bag's momentum after the contact,then each subject's contact action was evaluated by the efficiency of the momentum transmission.

     The results were as follows

    1)lt is important to keep the approachve locity as fast as possible.

    2)In view of efficiency and safety,it is also important for the ball carrier to keep head up and to contact on the front part of the upper body.

    3)The subjects whose upper bodies faced the tackle bag transmitted the momentum more efficiently than the others who turned their upper bodies to the left hand side. Thus it seems important for the ball carrier to keep the upper body posture for the approach run even at the contact moment.

  • 廣瀬 恒平, 田中 大雄, 千葉 剛, 嶋崎 達也, 鷲谷 浩輔, 千坂 大二朗
    コーチング学研究
    2019年 32 巻 2 号 189-202
    発行日: 2019/03/20
    公開日: 2019/09/02
    ジャーナル フリー

        The purpose of this study was to clarify effective tactics of attack on the sport of rugby sevens using notational analysis of game performance on the menʼs rugby sevens at Olympic games 2016. The main results of this study were as follows; 1) The rate of attack to the open-side and reverse-direction are higher. 2) To breakthrough the defence-line is more difficult than the gain-line. 3) In the number of passes before contact, the rate of breakthrough the defence-line unused pass were the lowest and the rate of unused pass in the Top6 teams was lower than the bottom6 teams and therefore the attack option using pass is effective. 4) In the attack options, the rate of breakthrough the defence-line under the overlap situation is the highest and therefore the attack option to carry the ball at vacant space is effective. 5) In the starting points in attack, the rate of breakthrough the defence-line in attack from turn-over and therefore turn-over is one of the effective starting points.

  • 兼村 裕介, 矢澤 睦, 與那嶺 尚弘, 矢島 邦昭
    仙台高等専門学校広瀬キャンパス 教育研究紀要
    2009年 39 巻 31-35
    発行日: 2009年
    公開日: 2019/03/20
    研究報告書・技術報告書 フリー
    We had an open lecture of Tag rugby to introduce for primary school children, their parents and school teachers. Before this open lecture, we visited primary schools, and advertised this lecture. And, 15 primary school children, 8 parents and 3 primary school teachers participated. We lectured to them about basic Tag rugby rules and game method with Sendai National College of Technology Rugby Football Club member's support. According to results of the participants' questionnaire, it was a popular lecture. We thought this open lecture was effective to continue and was suitable for regional contribution of college's club activities.
  • -国内トップレベルの大学チームを対象として-
    後藤 肇, 高野 聰, 柴田 尚都, 柳井 宗一郎, 天野 和彦
    スポーツ運動学研究
    1997年 10 巻 41-54
    発行日: 1997/10/01
    公開日: 2020/05/08
    ジャーナル フリー

     Gotoh, H.et al.(1995) considered that it was important in rugby football not merely for each team to establish a complete strategy and a polished tactics but for each player to perceive them sufficiently in a game. Therefore, players cognition in strategies and tactics was investigated by a factor analysis, and was examined, according to competitive levels, traditions and team structure. As a result, it was shown in the preceding study that cognition in strategies and tactics was indispensable and important.

     In this study, we compared the levels of cognition among 6 different top level university rugby football teams in Japan, focusing on their own practical team strategies. And we also made a comparative analysis for cognitive levels in actual mode of rugby style and team skills that were closelv connected with a team strategy.

     As a result, it was proved that there was a significant difference in cognitive levels of practical team strategies, actual mode of rugby style, and team skills among the teams. Consequently, it was considered that each player at the top level in Japanese universities had a specific feature in perceiving practical team strategies actual mode of rugby style and team skills, and performed on the basis of cognition in the three factors.

  • 下園 博信, 村上 純, 佐々木 康, 山本 巧, 古川 拓生
    コーチング学研究
    2011年 24 巻 2 号 207-210
    発行日: 2011/03/20
    公開日: 2019/09/02
    ジャーナル フリー
  • 嶋崎 達也, 千葉 剛, 中川 昭
    コーチング学研究
    2013年 26 巻 2 号 133-143
    発行日: 2013/03/20
    公開日: 2019/09/02
    ジャーナル フリー

        The purpose of this study was to clarify attack aspects from ruck in the breakdown and to compare the difference of the attack aspects from ruck of southern hemisphere and of northern hemisphere. This study was analyzed mainly by two points. The first were the options of attack from ruck. The second were situations of ruck. The main results of this study were as follows;
    1) The most 39% of the attack from ruck is Side Attack. There is Line Attack of 27% in the second, and Pick Attack of 14% in the third.
    2) In total, eighty percent of ball out from ruck was ruck of less than 5 seconds. Comparing the Southern Hemisphere and Northern Hemisphere, ruck of less than 5 seconds is high ratio in the southern hemisphere, and ruck of more than 5 seconds is high ratio in the northern hemisphere.
    3) Line Attack decrease at attack from ruck of more than 5 seconds, and Pick Attack and Kick Attack increase.

  • 高森 秀蔵, 山本 巧
    コーチング学研究
    1998年 11 巻 1 号 55-63
    発行日: 1998/03/31
    公開日: 2021/03/31
    ジャーナル フリー

        The purpose of this study was to investigate the physical activities of referees during rugby games. Referees in 6 games (including 2 company games, 2 university games and 2 high school games) were filmed with 2 video tape recorder to estimate the distance and velocity using a DLT method. Accelerate phase and tum movement of referees were videotaped using another video tape recorder.

        The results were summarized as follows:

    (1) The mean time of out-of-play per a play was almost 30 second.

    (2) The mean time of in-play per a play in high school games was almost 20 second.

    (3) The longest total distance was 6567.4m in university games.

    (4) Jogging (under 4m/sec.) shared the highest percentage of almost 90%.

    (5) There were 286 times of accelerate phase in university games.

    (6) There were 379 times of tum movement in high school games.

  • ボールゲームの指導方法への示唆
    石井 信輝, 落合 勲
    スポーツ教育学研究
    2002年 22 巻 1 号 1-12
    発行日: 2002/05/31
    公開日: 2010/08/10
    ジャーナル フリー
    This study examines coaching methods in ball games. First. Multidimensional scaling (INDSCAL: Individual Differences Scaling) was applied to cognitive structures on rugby football positions of Japanese high school rugby players, because it has been suggested by proceeding studies that it is useful to apply Multidimensional scaling to cognitive structures on rugby football positions in order to examine coaching methods in ball games. Twenty-one Japanese players, all of whom selected as the men's national high school player, served as subjects. As a result of INDSCAL analysis, three dimensions, 1) formation, 2) scrum and lineout and 3) tactical decision-making, were idehtified. The comparison of these results with those of former studies indicates that the Japanese players and coaches adopt positions laying emphasis on the dimensions of formation, scrum-lineout and tactical decision-making.
    Second, the subject space from INDSCAL was analyzed by cluster analysis to examine the individual differences of the cognitive structures on rugby football positions. It was concluded that the players, all belonging to positions concerning with tactical decision-making, have well-balanced cognitive structures compared with the other positions' players. And the players' cognitive structures on rugby football positions are influenced by the qualitative difference of positions previously experienced.
    The knowledge gained from this study is very helpful in the coaching ball games, and suggests significant improvement in the method of coaching.
  • 「ラグビー科学研究」に関する検討
    *村田 優作, 下園 博信, 柿山 哲治
    日本体育・スポーツ・健康学会予稿集
    2021年 71 巻 3O1201-04-04
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/12/28
    会議録・要旨集 フリー

    ラグビー
    というスポーツはきわめて高い教育的価値があると言われている。その根拠として、
    ラグビー
    の教育的価値を語る言葉が多く残されている。
    ラグビー
    の精神性の表現として使用される「one for all, all for one」や、2019年
    ラグビー
    ワールドカップ日本大会で、
    ラグビー
    日本代表がチームスローガンとして掲げた「One team」などが具体例としてあげられる。その他にも、嶋崎(2015)は、「自らの判断の基準を確立し、それが無意識のうちに行動に移されるようになる。これこそが理想であり、
    ラグビー
    を通した人間形成の目指すところではないだろうか」と述べている。また、国際的な
    ラグビー
    の統括組織であるWorld rugby が提示している
    ラグビー
    憲章には、「
    ラグビー
    には勇気、忠誠心、スポーツマンシップ、規律、そしてチームワークといった多くの社会的・情緒的概念が包括されている」とあり、多くの価値が内包されていることが述べられている。

    さらに、他の球技より比較的自由度が高い

    ラグビー
    は、
    ラグビー
    をプレイする上で、多くの選択肢の中から、瞬時で的確な判断が求められる。これは、学習指導要領にある「合理的な解決に向けて運動の取り組み方を工夫する」ということと合致し、
    ラグビー
    は教育的な価値を持っていると考えられる。

    本研究においては、

    ラグビー
    の教育的価値がどのように議論されてきたのかを鑑み、スポーツ教育や体育領域において、
    ラグビー
    が発展していく方略について検討する。そのために、1989年から現在まで全32巻が発行されている
    ラグビー
    の研究雑誌「
    ラグビー
    科学研究」を調査対象とする。その中に掲載されている214件の研究から38件を対象として、「問題解決」「多様性」など、新しい
    ラグビー
    の教育的価値を探る基礎的な研究をすすめていく。

  • 山下 大悟, 畔蒜 洋平, 平田 竹男
    スポーツ産業学研究
    2015年 25 巻 1 号 1_107-1_110
    発行日: 2015年
    公開日: 2015/05/27
    ジャーナル フリー
        This research conducted a profile investigation of the members who belong to the Waseda University Rugby Football Club, for the purpose of clarifying the tendencies of rookie players recruited into university rugby clubs. There were 7 high schools from which over 10 players were recruited in 10 seasons by the club. Among the more than 10 players in 10 seasons there were 5 high schools from which the players became prime members of the club. Furthermore, it turned out that students of the attached high school of Waseda University and its strong team of high school rugby football were highly recruited by the club. However, the rate of the prime members from Higashi Fukuoka high school and Keiko Gakuen high school were high. It is assumed that these high schools are good partners of the Waseda University Rugby Football club. On the other hand, although there were many players from attached high schools, there were few prime players. Therefore, research into training and strengthening of these high schools is required for future study.
  • ―フランス人のラグビーポジション認知構造の分析―
    石井 信輝, 日比野 弘, 落合 勲, 山本 巧
    コーチング学研究
    1998年 11 巻 1 号 65-75
    発行日: 1998/03/31
    公開日: 2021/03/31
    ジャーナル フリー

        This study is a comparison of cognitive structures of rugby football positions in ]apan with that in France. First, it applies multidimensional scaling (INDSCAL: Individual Differences Scaling) to French cognitive structures of rugby football positions. Thirty-nine French rugby players are served as subjects. The result by INDSCAL shows three dimensions which were identified as follows: (1) a dimension of formation, (2) a dimension of scrum-lineout, (3) a dimension of get and keep the ball. The third dimension; “get and keep the ball" is a new dimension and will be important when arranging players in the best ‘hit' position.

        Second, in the cluster analysis, this study divides 15 rugby football positions into 4 clusters by weight of INDSCAL common stimulus space.

        In conclusion, “getting and keeping the opportunity of attack" is highly priority in considering the division of rugby football positions over everything in France. Coaching method in rugby in Japan needs this important factor, indeed, to construct more effective coaching method.

  • タグラグビーとラグビーの学習を繋げるための困難性に焦点づけて
    *廣瀬 勝弘, 梶山 俊仁, 梶原 宏之, 黒原 貴仁
    日本体育・スポーツ・健康学会予稿集
    2022年 72 巻 3Gym244-57-03
    発行日: 2022年
    公開日: 2022/12/22
    会議録・要旨集 フリー

    ボールゲーム系領域ゴール型において、現行中学校学習指導要領解説保健体育編では〈陣取りゲーム(タグ

    ラグビー
    )〉の取り扱いが可能となり、その結果、「小学校-中学校-高校の12年間の学びの一貫性」が考慮されることを受け、これまで以上に、体育授業で〈陣取りゲーム〉の実践ができると考えられる。ところが、〈陣取りゲーム〉の12年間の学びの検討には、数多くの課題が存在する。タグ
    ラグビー
    ラグビー
    を〈陣取りゲーム〉の主たる学びの対象と位置づけた場合、小学校・中学校で扱うタグ
    ラグビー
    と、高校で扱う
    ラグビー
    の学習の接続に関する検討は、その課題解決の必須要件の1つといえる。本研究では、12年間の〈陣取りゲーム〉の学習を目標として、タグ
    ラグビーからラグビー
    を繋げることの学習の困難性として、攻防時の身体接触(コンタクト)に焦点づけて、教師・
    ラグビー
    指導者らが考える、その学習を困難とする要因についての検討を目的とする。検討手順は、本研究の目的に関連する先行研究の確認を通して、タグ
    ラグビーからラグビー
    へ派生する際、攻防時の身体接触(コンタクト)の学びに関する課題抽出を行う。その後、その課題内容を基盤として、タグ
    ラグビー
    の授業実践を継続的に取り組む小学校教師・中学校教師及びクラブチーム(
    ラグビー
    )の指導者に対して、タグ
    ラグビーからラグビー
    に繋げることの困難性に関する実践上の課題についてのヒアリング調査を実施する。調査内容の分析を通して、タグ
    ラグビーからラグビー
    に繋げる学習の困難性の整理を行い、授業実践を通した検証のための基礎資料の作成を目指すこととする。

  • 田島 卓也, 山口 奈美, 黒木 修司, 森田 雄大, 帖佐 悦男
    デサントスポーツ科学
    2020年 41 巻 135-144
    発行日: 2020/09/07
    公開日: 2023/07/13
    ジャーナル フリー

    コリジョンスポーツ選手においては頸椎の退行変性をきたすことがあり,変性が進行すると頚髄損傷などの重大事故につながる危険性も示唆されている.頸椎退行変性とくにアライメント異常には頸部周囲筋力バランスが関与していることも報告されている.コリジョンスポーツ選手の頸椎退行変性予防さらには重症頸椎頚髄損傷予防を目的とし,頸部屈曲・伸展筋力バランスの異常が頸椎退行変性やアライメント異常に関与していると仮説のもと柔道選手及び

    ラグビー
    選手の頸部周囲筋力と頸椎レントゲンの関連を解析した.対象はメディカルチェック時に頸部周囲筋力測定を実施した柔道選手168名 (22-32歳),
    ラグビー
    選手203名 (18-30歳) であり,このうち頸椎レントゲン検査を受けたのは柔道群55名,
    ラグビー
    群58名であった.身長・体重・頸部屈曲筋力・伸展筋力および屈曲/伸展筋力比とも柔道群が有意に大きかったが,体重比は両群間に有意差はなかった.頸椎アライメントにおいては正常群と前弯消失群,後弯変形群の筋力測定値に関連は認めなかったが柔道群においてS状変形群の伸展筋力が有意に大きかった (正常群:331.7±48.4N,S状変形群:420±50.2N.p<0.05).屈曲/伸展筋力比では柔道群の前弯消失群 (0.67),後弯変形群 (0.63),および
    ラグビー
    群の椎間腔狭小化有り群 (0.54) において正常群 (柔道:0.78,
    ラグビー
    :0.68) と比較し有意に低下していた (p<0.05).屈曲/伸展筋力比ひいては相対的な屈曲筋力の低下が柔道におけるアライメント異常および
    ラグビー
    における椎間腔狭小化に関与している可能性が示唆された.

  • 古川 拓生
    フットボールの科学
    2023年 18 巻 111-121
    発行日: 2023/02/28
    公開日: 2023/07/01
    解説誌・一般情報誌 フリー
  • 中川 昭, 宮尾 正彦
    スポーツ運動学研究
    1995年 8 巻 43-52
    発行日: 1995/10/31
    公開日: 2020/05/08
    ジャーナル フリー

     Two game analytical studies were conducted to examine kick-off play in rugby football. In study 1, fourteen rugby matches at the top level in domestic university teams were analyzed to verify the importance of kick-off play in the game of rugby football. Main results were as follows: 1) The number of kick-off plays averaged about 13 per match. 2) The average percentage of gaining balls were very low at the kicking side in kick-off play. 3) Whether the ball could be gained in kick-off play related significantly to the length of time the kicking side occupied the opponent ground after kicking off, and it related significantly to the rate of the kicking side's getting score and score chance. From these results, kick-off play was concluded to be an important set play in the game of rugby football at the level concerned. In study 2, four matches were analyzed to diagnose the kick-off play of a team which was at the top level in the domestic university teams. The diagnosis found out some problems on the kickers, the catchers, and the supporters. Making better these faults of kick-off play will be an important task in coaching the team.

feedback
Top