工学教育
Online ISSN : 1881-0764
Print ISSN : 1341-2167
ISSN-L : 1341-2167
論文
化学工学系2回生へのPBL教育に対するアウトカムズの持続的評価
久保井 亮一島田 彌江頭 靖幸海老谷 幸喜紀ノ岡 正博高橋 英明佐藤 博馬越 大白石 康浩芝 定孝島内 寿徳
著者情報
ジャーナル フリー

2005 年 53 巻 6 号 p. 6_52-6_57

詳細
抄録

A Project-Based Learning (PBL) program has been examined for the 2nd year students who spontaneously set the project themes. The questionnaires to the same students who had taken the PBL course were carried out just after promotion to the 4th year as well as just before graduation. The results demonstrated the effectiveness of the PBL program and the usefulness of the PBL continuous assessment of the outcomes.

著者関連情報
© 2005 公益社団法人 日本工学教育協会
前の記事 次の記事
feedback
Top