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クエリ検索: "セレクトショップ"
159件中 1-20の結果を表示しています
  • 田中 智之
    繊維機械学会誌
    2011年 64 巻 12 号 703-708
    発行日: 2011年
    公開日: 2023/10/02
    ジャーナル フリー
  • ユナイテッドアローズの事例研究
    堀内 慎一郎
    国際ビジネス研究
    2020年 12 巻 2 号 95-109
    発行日: 2020年
    公開日: 2021/10/23
    ジャーナル フリー

    本稿では、東証一部上場の大手

    セレクトショップ
    、株式会社ユナイテッドアローズ(UA)の国際展開と国際人的資源管理の実態について、関係者へのインタビューと日本国内および台湾(UA 台湾)の店舗での現地調査による調査分析を行った。

    その結果、日本国内において原則直営店によるチェーン展開と、正規従業員中心の接客・サービスを行っている同社は、台湾において100%出資による完全子会社を設立し、日本と同様に直営店舗による展開を行っていることが分かった。

    またUA 台湾では、子会社社長を始めとする幹部をUA 本体の役員クラスの者が非常駐で兼務するとともに、日本人派遣者が現地責任者としてサービスの国際移転に重要な役割を果たす等、PCNs に依存した子会社経営とサービスの国際移転が行われる一方で、やはり日本と同様に、店長を筆頭としたHCNsの正規従業員中心の接客・サービスを行っていることが分かった。

  • 加藤 訓仁子
    繊維学会誌
    2010年 66 巻 7 号 P_219-P_222
    発行日: 2010/07/10
    公開日: 2010/08/17
    ジャーナル フリー
  • 臼井 駿太郎, *白川 清美, *古宮 誠一
    情報システム学会 全国大会論文集
    2012年 8 巻 A2-5
    発行日: 2012年
    公開日: 2020/05/25
    会議録・要旨集 フリー
    今日,マーケティング分野においてコンジョイント分析は有効な手法の一つだと言われている.しかし,日本ではまだ広く知られていない.そこで,立地条件や消費者の価値観などによって,その成否が大きく左右されると言われている専門店のうちで,特に成功していると思われる店舗を採り上げ,コンジョイント分析を使ってその成功を裏付けることによって,コンジョイント分析手法の有効性を示す.
  • -快適的体験価値と快楽的体験価値の評価を中心にして-
    山本 ひとみ
    日本感性工学会論文誌
    2018年 17 巻 1 号 159-167
    発行日: 2018年
    公開日: 2018/02/28
    [早期公開] 公開日: 2017/12/06
    ジャーナル フリー
    The Research approach of the Kansei Engineering about the emotional experiential value has two approach since now. The first approach was the comfortable value and the second approach was the fashion aesthetic value. The object of my research is to classify the fashion emotional experiential value and to evaluate quantitatively the classified value the comfortable experiential value and the hedonic experiential value. As the research method I has chosen the scaling method about the emotional experiential value. As the outcome of the research the score of Japanese students about the comfortable experiential value were high but the score of International students about the hedonic experiential value were high Conclusion. The taste value consists of the three laddering value rower level of the convenient value middle level of comfortable value upper level of the hedonic value.
  • 主婦がたちあげるアパレルブランド
    桑島 由芙
    組織学会大会論文集
    2018年 7 巻 2 号 293-298
    発行日: 2018年
    公開日: 2018/12/27
    ジャーナル フリー

    There have been boundaries between sellers and buyers, but SNS blurs its boundaries. I analyzed the Instagram posts and revealed how one unknown housewife who is a buyer, launched the apparel brand and has become a seller. She was unknown when she started Instagram. In two years, she has become a popular Instagramer. She started by opening an online shop, where she did not sell original clothes but purchased clothes. Her followers were willing to become her customers, because they love her fashion sense. Finally, she succeeded in launching an original brand for that customer. The factor of success is considered to be very good targeting and positioning strategies. Much of her followers are mothers who are very interested in fashion as well as her (segmentation and targeting). The brand got a position that she can be "cute mom" when she wears the brand's clothes (positioning). And she continued communicating with customers using SNS (promotion). Buyers can now become sellers by using SNS.

  • 「デザイントラベル」と「土祭」を中心に
    *濱田 琢司
    日本地理学会発表要旨集
    2013年 2013s 巻 S0609
    発行日: 2013年
    公開日: 2013/09/04
    会議録・要旨集 フリー
    はじめに 地域の文化をどのように切り取り,提示するかということ(あるいは,地域の文化がどのように切り取られ,提示されるかということ)については,文化地理学はもちろん,観光研究や文化人類学などでも,これまで頻繁に論じられてきた。そこでは,ある地域の地域イメージが,観光現象や新たな地域文化の創造などを通して,形成され固定化されていく過程,あるいは,そのようにして固定化されたイメージを活用しての自己表象の在り方などが検討されてきた。本報告も,基本的にはそのような関心の延長にあるといって良い。 ところで,そのような地域文化の一つとしての手工芸といった地方の物産について,新しい消費の場が形成されるようになって,すでに久しい。そうした場の一つは,服飾系の
    セレクトショップ
    であり,ビームスやアーバンリサーチ・ドアーズなどが典型的な事例となるが,近年は,また少し新たな展開が見られるようになってきた。それは一つにはより網羅的な地方物産の価値付けの動きであり,もう一つは,新しいスタイルの地域イベントの開催である。それらにおいては,上述の
    セレクトショップ
    によるもの以上に,地方性や地域性が強調される傾向がある。本報告では,そうした動きを,地域文化の新たな見せ方と消費の在り方の現在的状況の一つとして位置付け,考察する。D & Departmentと「デザイントラベル」 D & Departmentは,2000年に設立されたデザインショップとその関連のプロジェクトの総称であり,当初は,いわゆるプロダクトデザインを中心に様々な取り組みを行っていた。しかし,2008年,D & Departmentの代表でもあるナガオカケンメイが企画・構成を務めた企画展「デザイン物産展ニッポン」(於:松屋銀座,『デザイン物産展ニッポン』美術出版社,2008)あたりから,急速に各地の伝統的な品々に関心をシフトさせ,以降,都道府県を主な単位として,各地の様々な物産をピックアップするという取り組みを活発化させている。そのなかでも,「その土地の個性を生かしたデザインを巡る旅を「デザイン観光」と名付け,その土地を上手く表現出来ているデザインのある伝統工芸からカフェ、ホテル[中略]ショッピングの場所までを、[中略]その土地を代表するロングライフデザインとして紹介する」(『d design travel HOKKAIDO』D & DEPARTMENT PROJCT、2009),『d design travel』という観光ガイドの刊行などは,地域文化の表象と消費を考える上で興味深いものである。 「土祭(ヒジサイ)」と益子 「土祭」は,栃木県益子町において,2009年9月に第1回が,2012年9月に第2回が開催された地域イベントである。陶芸の里である益子では,例年,春と秋に商工会や販売店組合が中心となった「益子陶器市」が開催されるが,それよりも,アートやファッションの比重が高い。アート・トリエンナーレなどの美術イベントと旧来の商業的な陶器市との中間に位置付けられるようなイベントである。スターネットというカフェの主宰者である馬場浩史の発案によって企画されたもので,馬場が「この土地の歴史や自然に感謝し[後略]」と述べるように,その一つの特徴は,「土」に象徴される益子の地場性・地域性の強調である。そして,そうした地場性・地域性を,「ファッショナブル」に提示することにも注力しており,現在的な地域文化の「見せ方」の一側面を伝える好例でもある。 ビームスなどによって提示された伝統とファッションを融合させた形での地域文化の消費は,すでに一定の市場を形成しており,より広く当該の地域を巻き込んで進展している。報告では,D & Departmentの「デザイントラベル」と「土祭」の事例から,このような地域表象の現在的状況を紹介・検討する。
  • ─セレクトショップ・ビームスの取り組み─
    秦 小紅, 菊池 一夫
    流通
    2023年 2023 巻 53 号 31-47
    発行日: 2023年
    公開日: 2024/02/02
    ジャーナル オープンアクセス
  • *三角 謙太郎, 田村 良一, 都甲 康至
    日本デザイン学会研究発表大会概要集
    2007年 54 巻 E15
    発行日: 2007年
    公開日: 2007/06/09
    会議録・要旨集 フリー
    本調査分析は、現在の買い物袋の製品特性を含めたバリエーションの現状を把握し、今後の買い物袋のデザイン戦略上の資料として役立てることを目的としている。まず、25種類の買い物袋を調査対象に、20 代女性5 名、20 代男性6 名の計11 名を被験者とし、ユーザーの認知する観点より具体的な買い物袋の認知部位を抽出するため、評価グリッド法によるヒアリング調査を行った。 次に、評価グリッド法による認知構造の把握から得られた認知部位の分類項目より買い物袋を評価し、数量化理論_III_類による分析を試みた。 最後に、2つの視点から買い物袋の比較分析を行なった。1つ目の視点は、男性、女性、男女両性という、各ブランドがターゲットとする性別によって紙袋の特徴に違いがあらわれるか見つけ出すことを目的に比較分析を行った。2つ目の視点は、海外各国のインポートブランド、国内の大手アパレルブランド、
    セレクトショップ
    など、各ブランドの背景によって紙袋の特徴に違いがあらわれるか見つけ出すことを目的に比較分析を行った。
  • 松下 義弘
    繊維学会誌
    2021年 77 巻 1 号 P-37-P-46
    発行日: 2021/01/15
    公開日: 2021/01/30
    ジャーナル 認証あり
  • ―東京都渋谷区神宮前の文化生産街区における投資に着目した研究―
    三田 知実
    日本都市社会学会年報
    2018年 2018 巻 36 号 80-98
    発行日: 2018/09/05
    公開日: 2019/09/04
    ジャーナル フリー

        This paper explores changes in urban spaces among the close alleys of the Jingu-Mae Shibuya Ward in Tokyo from the standpoint of cultural production and the emergence of investment companies. This paper will also discuss this case study from an urban sociology standpoint.
        The close alleys in the Jingu-Mae area of Shibuya Ward in Tokyo were residential streets until the 1980s. However, from the 1990s, these close alleys changed from residential streets to a global hub for upscale clothing design. With this change, the close alleys of Jingu-Mae became associated with a fashionable image and were featured in fashion magazines, which eventually attracted big investment companies.
        Beginning in the 2000s, these investment companies began buying commercial properties in the close alleys of Jingu-Mae by forming the Real Estate Investment Trust (REIT), through which they made various spatial renovations to these buildings and then selected their desired tenants so as to raise the buildings' exchange value. Consequently, land prices in Jingu-Mae's close alleys are rising slowly.
        We present a new hypothesis in which we predict that the new image of the Jingu-Mae close alleys as a fashionable cultural center due to the presence of the clothing design industry will raise the exchange value of the clothes designed there. Support for this hypothesis would indicate that global cultural production of clothing provides opportunities for real estate investment. As a consequence, local residents, culturally designed clothing, and retail companies will become strongly connected to the global economy, which is already influenced by investment companies. This connection to the global economy could foster sustained urban growth of the fashionable quarters in Jingu-Mae.

  • 中村 優希, 鈴木 毅
    人間・環境学会誌
    2021年 23 巻 2 号 22
    発行日: 2021/03/30
    公開日: 2024/02/22
    ジャーナル 認証あり
  • 大草 孝介, 阿部 興, 乾 秀平, 五十嵐 悠貴, 岩井 佑二郎, 小林 千鶴, 辻村 朋大, 福元 啓祐, 呂 佳興, 吉江 勇人, 鎌倉 稔成
    日本計算機統計学会大会論文集
    2012年 26 巻
    発行日: 2012/05/12
    公開日: 2017/07/24
    会議録・要旨集 フリー
  • 辰巳 槙, 永井 由佳里, 森田 純哉
    日本デザイン学会研究発表大会概要集
    2012年 59 巻 3-10
    発行日: 2012年
    公開日: 2012/06/11
    会議録・要旨集 フリー
    同調傾向とは,対人相互作用の過程において,相互作用者のコミュニケーション行動が互いに同期・類似する現象である.本研究では,ファッションに対する興味の高いリーダー群,低い非リーダー群に群分けされた被験者のアパレル
    セレクトショップ
    における行動を加速度センサとICレコーダを用いて観察することにより,店員との同調傾向の実態を検証した.各実験において測定された加速度データの移動相関分析と,ICレコーダによって得られた発話データの形態素解析を行うことにより店員‐被験者間同調傾向を検討した.結果より,リーダー群は店員に対して徐々に先行して行動するようになること,店員から多くの影響を受けていることが示された.
  • 藤浦 修一
    繊維製品消費科学
    2019年 60 巻 10 号 845-851
    発行日: 2019/10/26
    公開日: 2020/01/09
    ジャーナル 認証あり
  • 女性のウエルネス課題をテクノロジーで解決する 「フェムテック」
    事業企画委員会
    繊維製品消費科学
    2022年 63 巻 4 号 270-271
    発行日: 2022/04/25
    公開日: 2022/04/25
    ジャーナル 認証あり
  • ―倉敷市児島における高級カジュアル衣料製造部門の事例研究―
    三田 知実
    日本都市社会学会年報
    2015年 2015 巻 33 号 71-87
    発行日: 2015/09/05
    公開日: 2016/10/09
    ジャーナル フリー

        This paper reveals the transformation from a manufacturing base for military and school uniform into a manufacturing hub of the world for high quality casual clothing, and discusses this transformation from a stand point of urban sociology.

        The research object is Kojima area, Kurashiki city, Okayama Prefecture, West Japan. Kojima was salt field until 1580's. After the reclamation projects in the Seto Inland Sea, Kojima area moved toward a transformation into cultivation area of cotton until 1800's. In addition, after the WWI, Kojima area developed as a manufacturing base of army uniform. Furthermore, after the WWII, Kojima developed as a manufacturing base of school uniform.

        However, in the decades after 1970, local economy of Kojima declined due to excess production of school uniform. So that, some manufactures in Kojima area shifted to production of high quality clothing made by denim, with their original technologies and new design skills. These shifts have made a success due to increase the demand for high quality clothing from the design sectors in Paris, Milan, London, New York and other major cities in the world.

        In conclusion, this paper discusses this regional transformation from a stand point of urban studies. Therefore, we will understand that contemporary urban clothing culture developing not only based on design sector in the global cities, but also manufacturing sector in the local cities of western Japan.

  • - IH技術に対する調理システムの開発と普及 -
    久保 友香, 馬場 靖憲
    Synthesiology
    2009年 2 巻 3 号 201-210
    発行日: 2009年
    公開日: 2009/10/01
    ジャーナル フリー
    本研究は、induction heating(IH)技術の家庭への普及に関する実証分析により、企業と独立した多様なリード・ユーザーが先端技術を家庭へ普及・導入に貢献するモデルを提案する。大企業がIHを開発しても、家庭が導入するときは、調理道具またレシピ等、付随する調理システムが必要になる。活躍するのは異なった2タイプのリード・ユーザーである。技術に通じ技術の機能性を追求する論理的リード・ユーザーは機能性の観点から調理システムを開発する。一方、技術内容には関心が薄い感性的リード・ユーザーは製品価値に対する社会トレンドの影響に対して卓越した直観力を持っており、調理システムを魅力的にすることによって製品の普及に貢献する。今後、例えばロボットなどのように普及に成功していない先端技術を家庭へ導入するためには、既存技術にはない新しい価値を提示する必要があり、そのためには、産業また大学・公的研究機関が組織から独立した多様なリード・ユーザーと柔軟に連携し、製品を魅力的にすることによって普及を推進する必要がある。
  • 川﨑 瑶子, 鎌田 玲子
    繊維製品消費科学
    2023年 64 巻 9 号 553-560
    発行日: 2023/09/25
    公開日: 2023/09/25
    ジャーナル 認証あり
  • 清嶋 展弘
    繊維学会誌
    2018年 74 巻 3 号 P-115-P-121
    発行日: 2018/03/10
    公開日: 2018/04/05
    ジャーナル 認証あり
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