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クエリ検索: "後払い決済"
9件中 1-9の結果を表示しています
  • 東 弘樹, 藤田 昌克, 鈴木 信雄, 松尾谷 徹, 津田 和彦
    電気学会論文誌C(電子・情報・システム部門誌)
    2017年 137 巻 3 号 513-520
    発行日: 2017/03/01
    公開日: 2017/03/01
    ジャーナル フリー

    Payment after delivery is a distinctive feature in the Japanese mail order system. The customer under payment after delives pays based on the payment form included in the packaging of the product after receiving the product. It gives peace of mind to customers, and so increases the revenue of the mail order operators. On the other hand, it may causes payment delays and irrecoverable debt. The increase of irrecoverable debt is a concern for stakeholders. Mail order operators are required to perform more effective and efficient credit management. They need to know the deposit rate at early stage and manage the cost appropriately. Firstly, this paper investigates the verification of dunning effect to difference in the customer deposit situation depending on whether they make demands. Next, it proposes a method of predicting the deposit rate based on the accumulation of deposits from the customer with actual data.

  • *東 弘樹, 藤田 昌克, 津田 和彦
    経営情報学会 全国研究発表大会要旨集
    2015年 2015f 巻 F3-1
    発行日: 2015年
    公開日: 2016/01/29
    会議録・要旨集 フリー
    日本の通信販売では,商品に同梱された振込用紙で支払う「
    後払い決済
    」が存在する.通信販売事業者側から見ると,顧客に対して不良品やそもそも商品を送ってこない等,顧客の不安を拭う事で,売上の向上が期待できる.その一方デメリットとしては,一部の顧客が入金遅延やそもそも入金しない等のリスクが生じる.本論文では,代金を支払う顧客と支払わない顧客の注文情報の記載内容の差異を分析し,知識化する.さらには,この知識を用いて注文情報から,顧客の代金支払い可能性を定量的に評価する評価アルゴリズムを提案すると共に,実データを用いて検証した結果を示す.
  • 日本の消費者調査をもとに
    野島 美保
    赤門マネジメント・レビュー
    2002年 1 巻 2 号 207-214
    発行日: 2002/05/25
    公開日: 2018/03/20
    ジャーナル フリー
  • 坂井 豊
    中国四国支部総会・講演会 講演論文集
    2019年 2019.57 巻 SS67
    発行日: 2019年
    公開日: 2019/09/25
    会議録・要旨集 認証あり
  • 磁気カードとシステム展望
    渡辺 正之
    日本印刷学会誌
    1992年 29 巻 3 号 296-303
    発行日: 1992/05/31
    公開日: 2010/09/27
    ジャーナル フリー
    This document provides general information on the ‘magnetic card’, which is most popular and conventional. The ‘magnetic card’ is classified into; plastic card, applied to credit and banking applications. PET card, applied to pre-paid applications e. x. Japanese telephone card. This document describes the physical structure and manufacturing technology of each card. And also illustrates the function of them with some typical application systems.
  • 加藤 尚徳
    情報法制研究
    2020年 8 巻 111-120
    発行日: 2020年
    公開日: 2020/11/30
    ジャーナル オープンアクセス
  • 堂下 浩
    パーソナルファイナンス研究
    2021年 8 巻 19-29
    発行日: 2021年
    公開日: 2022/09/28
    ジャーナル フリー

    日本において貸金業法は2006年12月に改正され、2010年6月に完全施行された。新たに科された厳格な規制の影響は甚大であり、業界の淘汰が短期間で進んだ。たとえば、武富士(業界規模2位)が2010年9月に倒産、翌月には三洋信販(業界規模7位)がプロミス(業界規模4位)へ吸収合併された。同時に消費者金融市場の信用収縮が一気に加速した。その後も市場規模の減少は続いたが、2012年に市場の縮小傾向も収まり、新型コロナ禍の前までは概ね安定的に推移してきた。そして今日、消費者金融市場は新型コロナ禍により混乱を生じている。

    そこで本論文では、先ず貸金業法の改正前後における消費者金融市場に注目して、残高、新規成約率、そして過払い金返還額などの状況変化について分析した。その結果、上限金利の引き下げにより借入困難に陥った資金需要者が債務整理に向かったことで、過払い金返還請求が一気に増大し、貸付残高の減少に大きな影響を及ぼした蓋然性が確認された。つまり、法改正による上限金利の引き下げと総量規制の導入は当時の一部利用者を借入れの困難な状況に追い込んだ。借入困難者の急増は貸金業者への過払い金返還請求を一気に促し、貸金業者の業績は徐々に悪化へ向かった。

    続いて、新型コロナ禍の経済環境が消費者金融市場に及ぼした影響についても分析した。近時、新型コロナ禍により経済的に困難な状況におかれた資金需要者が増え、一部はヤミ金融に流出している可能性が報告されている。こうした経済下における消費者金融市場の取引データから資金需要者の置かれている状況を調査した。その結果、経済活動の萎縮が進む中、消費者金融会社からの融資が拒絶される資金需要者が増加している可能性が示唆された。

  • M社の事例を中心に
    柏木 啓一
    産業学会研究年報
    2000年 2000 巻 15 号 39-54,147
    発行日: 2000/03/30
    公開日: 2009/10/08
    ジャーナル フリー
    Matsushita now ranks the 13th among major manufacturers worldwide according to Fortune Magazine (1998 edition). Why has Matsushita grown to become such a big business during the 50 year period since World War II?
    Matsushita started its overseas operations before the war, and established 39 subsidiaries and offices overseas. And the company learned how to do business overseas through these operations.
    After World War II, Konosuke Matsushita President visited USA in 1951 and was impressed with her prosperity. He was convinced that Japan would experience similar prosperity in coming years. After he returned to Japan, he started preparations for the future develop ments.
    The steps taken for globalization were as follows:
    (1) Overseas operations before World War II. (1932∼1945)
    (2) The period in confusion after the war. (1945∼1960)
    (3) Expansion of exports and establishment of Mini-Matsushita subsidiaries (having a certain number of product categories) in developing countries. (1960∼1970)
    Observing the principle of trade with L/C at sight
    One distributor in one country
    Organization laid out for overseas operations
    Establishment of overseas trainee system for developing human capacities useful for overseas operations
    (4) Trade friction with USA and Europe, and development of export bases (manufacturing) in Southeast Asia. (1970∼1980)
    Development of export bases (manufacturing)
    Acquisition of TV manufacturer in USA
    Overseas operations policies laid down
    (5) Characteristics of overseas operations after Plaza Accord (1985∼)
    Policy and vision for global operations
    Merging the trading company with Matsushita
    Establishment of information and communications equipment companies in USA and Europe
    (6) Global management in 1990s.
    Rapid business expansion in China
    Response to global and regional trading blocks in parallel
    Response to stronger yen due to surplus of trade and intensification of trade friction
    Review of global operations policy
    (7) Summary: Direction of global management in 21st century.
  • 寺島 拓幸
    経済社会学会年報
    2022年 44 巻 102-114
    発行日: 2022年
    公開日: 2023/08/31
    ジャーナル オープンアクセス
    The application of digital technology to various areas of life and society, or “digitalization,” is progressing at a rapid pace, and is dramatically changing what consumers want and how they want it. The impact of digitalization is not limited to superficial phenomena such as the digitization of information content, the penetration of online shopping, and the expansion of cashless payments. Another benefit of digitalization is that it has made it easier for consumers to participate in the marketplace by enabling them to match and communicate with various trading partners around the world. Furthermore, digitalization has created consumption settings that emphasize use and access rather than possession, and materialism that has been the basis of traditional consumption is being fundamentally shaken. In this paper, we examine the impact of digitalization on consumer culture. First, we review three studies that provide a thought-provoking discussion from different perspectives: extended self (Belk 2013), liquid consumption (Bardhi and Eckhardt 2017), and McDonaldization (Ritzer [1993] 2018; Ritzer and Miles 2019). Second, we situate these previous studies within the consumption process and formulate the impact of digitalization on each stage. Third, based on this model, we propose the issues of (1) a sense of possession, (2) materialism, (3) sustainability, (4) consumer identity, (5) overconsumption, and (6) prosumers as questions that should be addressed in the future research. This formulation and the research questions could contribute to updating the traditional sociological approach to consumption.
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