詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "Microsoft Edge"
42件中 1-20の結果を表示しています
  • 黒木 大一朗
    基礎心理学研究
    2020年 38 巻 2 号 250-257
    発行日: 2020/03/31
    公開日: 2020/06/09
    [早期公開] 公開日: 2020/04/21
    ジャーナル フリー

    Recently Web-based/online psychological studies have been reported, in which web browsers familiarized by participants such as

    Microsoft
    Edge
    , Apple Safari, and Google Chrome are used for presenting stimuli and recording responses. The present article summarizes advantages and disadvantages of conducting Web-based experiments, and provide brief explanations of the knowledge required to create the programs. Technically speaking, it is better to know HTML, CSS, JavaScript (frameworks), and web servers. Web-based studies will be conducted more broadly in psychology because researchers can recruit more efficiently large and diverse samples from crowdsourcing marketplaces than from traditional participant pools.

  • *三浦 菜々, 池部 実, 吉崎 弘一, 吉田 和幸
    電気関係学会九州支部連合大会講演論文集
    2016年 2016 巻 11-2A-02
    発行日: 2016/09/21
    公開日: 2018/02/16
    会議録・要旨集 フリー
    教育現場での情報環境の整備に伴い,授業等で学習支援システムを使用する機会が増えている.既存の学習支援システムLePoは,コンテンツキュレーション機能を持つ.これはWeb上にある様々な情報を特定のテーマに沿って収集・整理することを支援する機能であり,学習活動としてWebページの情報を活用した調べ学習をすることを想定して開発されている.このWebを活用した調べ学習において,参考にした資料のどの部分を引用したかを明らかにしておくことは重要である.このような認識に基づき,本研究ではキュレーション機能によってLePoに引用したWebページを再訪した際に,引用部分をハイライト表示し視覚的に明示するブラウザ拡張機能を実装した.
  • スマートフォンとパソコンによるオンライン反応時間測定の比較
    *尾崎 由佳
    日本心理学会大会発表論文集
    2022年 86 巻 1AM-006-PA
    発行日: 2022年
    公開日: 2023/07/07
    会議録・要旨集 フリー
  • 本間 善夫
    Journal of Computer Chemistry, Japan
    2021年 20 巻 2 号 A16-A18
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/09/15
    ジャーナル フリー HTML

    新型コロナウイルスの影響で全国の科学イベントが制限されたりオンライン開催になるなどしている.日本コンピュータ化学会の公開イベント等も影響を受けていることを紹介し,計算科学の役割を知ってもらう上でも,オンラインコンテンツの公開やソーシャルメディア活用による連携の必要性を述べる.

  • Haruo Toda, Yuko Shiga, Hokuto Ubukata
    Niigata Journal of Health and Welfare
    2022年 21 巻 2 号 112-122
    発行日: 2022年
    公開日: 2022/04/15
    ジャーナル フリー HTML

    To evaluate the feasibility of an online practice web application and groupware platforms for medical related fields, a small web application for psychophysical experiments was developed using Hypertext Markup Language version 5 features. The application was then used in a certified orthoptics class on the Microsoft Teams 365 meeting platform for two years. The two classes in each year were divided into small groups of either twelve or six students, which were then given areal matching tasks. The students were instructed to adjust the size of the comparison stimuli by moving a web application slider to make the area equal to the standard stimuli, after which they plotted the data on a Google Spreadsheet. After each practice, questionnaires were completed by the students using Google Forms. Over the two years, 85 students completed the questionnaires. While the students managed to achieve the practice goals, they negatively scored the user friendliness of the spreadsheet, especially when there were smaller group sizes. These results suggested that it was not the web application itself but the communication tools employed in the online practice and the group sizes that had affected the student experiences.

  • Haruo Toda, Yuko Shiga
    Niigata Journal of Health and Welfare
    2020年 20 巻 2 号 113-126
    発行日: 2020年
    公開日: 2021/05/13
    ジャーナル フリー HTML

    In education on medical- or medical-related disciplines, effective student practice is acutely important. A computer-aided practice is a possible solution for effective student practice. However, installing laboratory-made applications is troublesome and even can cause security faults. Therefore, other convenient and secure methods are preferable. HTML5, the latest web standard, includes a canvas element that can be programmed in JavaScript language for two-dimensional dynamic drawings. Most modern web browsers, which are installed on computers and mobile devices, support this standard. Utilizing this feature, the study ported the Hodgkin and Huxley membrane model simulators for personal computers or Android devices into HTML5 capable devices and tested it in a student practice and evaluated the students' acceptance for the practice. The HTML5-based simulator readily run on the preliminary testing environments and students' devices (mainly iPhones or iPads) in actual practice. However, increased student involvement through additional interactivity of the application may be required for a better understanding of the topic.

  • :意識調査からの考察
    山崎 竜弥, 柳原 佐智子
    情報経営
    2022年 84 巻
    発行日: 2022/11/05
    公開日: 2023/02/17
    会議録・要旨集 フリー
  • 信頼性を示す認証コード(HONcode)を用いた分析
    中野 裕紀
    保健医療科学
    2023年 72 巻 2 号 169-170
    発行日: 2023/05/31
    公開日: 2023/06/16
    ジャーナル オープンアクセス

    Much of the information found online lacks evidence. Inaccurate medical health information amplifies the anxiety of information recipients and can even cause health crises. In this study, we compared and evaluated the crawled websites of authoritative academic societies and medical institutions and the search results extracted by Google. We used HONcode (Health On the Net Foundation code) for this purpose. Although the information displayed in the search results was highly reliable, the HONcode evaluation score result was low. This indicates that academic societies and national centers must construct websites that can withstand formal evaluation while disseminating accurate medical information.

  • *前田 和昭
    情報システム学会 全国大会論文集
    2018年 14 巻
    発行日: 2018年
    公開日: 2021/06/25
    会議録・要旨集 フリー
    2次元グラフィックスを Web ページ上に描くために SVG が広く使われている.SVG は,ベクター画像を XML で記述するように設計されているため,プログラムから操作することで多様な表現が可能となる.本稿では,SVG を使ってユーザインタフェースを構築してきた経験を踏まえ,SVG の概要を説明し,品質の良いユーザインタ フェースを作り上げるために行った性能評価実験について述べる.
  • 佐々木 敏紘, 日下 孝, 岩本 正敏
    仙台市科学館研究報告
    2021年 30 巻 17-21
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/03/30
    研究報告書・技術報告書 フリー
    仙台市科学館(以下,科学館)では,これまでプログラミングに関連する科学教室を平成 8 年から実施してきている。今年度は,株式会社コー・ワークスから発売されている「おとぴか」を用いたプログラミング教室を実施した。本稿では,安価で扱いやすいスクラッチ言語を利用してプログラミングができる「おとぴか」の有用性と,今回実施したプログラミング教室の内容の概略を説明する。
  • 岡田 浩希, 鈴木 孝幸, 納富 一宏
    バイオメディカル・ファジィ・システム学会大会講演論文集
    2016年 29 巻
    発行日: 2016/11/26
    公開日: 2021/02/01
    会議録・要旨集 フリー

    In the field of education engineering, the importance of learning videos is spreading more and more. Because we can deliver digital educational contents through the Internet, user can watch videos without being tied to their places. Therefore, user can watch videos on demand and they can learn from the videos at any time. On the other hand, it is not able to judge whether user are really watching videos. Thus, we developed an analysis tool for user's video watching behavior. The behavior analysis tool can record 5 statuses as "play", "pause", "ended", "fast-forward" and "rewind". It would be able to analyze detail behavior of users whether they are proper or not. We carried out performance test of our developed system using a 720p video and also checked correctness of the log-visualizing function of the system. We expect that these behavior analysis data will be useful when we make more new videos of any lessons.

  • Kazuki Nomoto, Takuya Watanabe, Eitaro Shioji, Mitsuaki Akiyama, Tatsuya Mori
    Journal of Information Processing
    2023年 31 巻 620-642
    発行日: 2023年
    公開日: 2023/09/15
    ジャーナル フリー

    Modern Web services provide advanced features by utilizing hardware resources on the user's device. Web browsers implement a user consent-based permission model to protect user privacy. In this study, we developed PERMIUM, a web browser analysis framework that automatically analyzes the behavior of permission mechanisms implemented by various browsers. We systematically studied the behavior of permission mechanisms for 22 major browser implementations running on five different operating systems. We found fragmented implementations. Implementations between browsers running on different operating systems are not always identical. We determined that implementation inconsistencies could lead to privacy risks. We identified gaps between browser permission implementations and user perceptions from the user study corresponding to the analyses using PERMIUM. Based on the implementation inconsistencies, we developed two proof-of-concept attacks and evaluated their feasibility. The first attack uses permission information to secretly track the user. The second attack aims to create a situation in which the user cannot correctly determine the origin of the permission request and the user mistakenly grants permission. Finally, we clarify the technical issues that must be standardized in privacy mechanisms and provide recommendations to OS/browser vendors to mitigate the threats identified in this study.

  • 光田 靖
    景観生態学
    2021年 26 巻 1 号 15-21
    発行日: 2021年
    公開日: 2022/03/03
    ジャーナル フリー
  • 松原 諒之, 梅室 博行
    人間工学
    2023年 59 巻 2 号 63-72
    発行日: 2023/04/15
    公開日: 2023/05/09
    ジャーナル フリー

    本研究では,オンライン講義において,学生の感情が可視化され教師に共有された時に,教師のパフォーマンスと教師の自己効力感が受ける影響を明らかにすることを目的とした.本研究では,被験者が互いの顔が見えないオンライン模擬講義上で実験をおこなった.模擬講義中に教師に学生の感情が可視化される可視化有り条件と,可視化されない可視化無し条件の2つの条件を設けた.模擬講義後に学生役には教師のパフォーマンスについて,教師役には教師の自己効力感について,それぞれ評価してもらった.実験で得られた結果から可視化有り条件の方が可視化無し条件よりも教師の自己効力感が高い有意傾向がみられた.特に,教師の自己効力感の下位尺度である指導戦略への効力感は,可視化有り条件の方が可視化無し条件よりも有意に高かった.また可視化の有無と教授内容との有意な交互作用も見出され, 教師が教えることに困難を感じる内容ほど学生の感情の可視化が有効であることが示唆された.本研究の結果は,オンライン講義における教師の自己効力感の向上に貢献するだけでなく,オンライン講義システムの設計開発に示唆を与えることが期待できる.

  • ―物質構造ライブラリにおける3D構造データのWebAR化の試み―
    佐々木 碧斗, 笠井 香代子
    日本科学教育学会研究会研究報告
    2022年 37 巻 2 号 37-40
    発行日: 2022/12/03
    公開日: 2022/12/01
    研究報告書・技術報告書 フリー

    化学現象の理解には物質の構造の把握が不可欠である.本研究では,先行研究である結晶構造のICT教材から着想を得て,物質の構造をWeb上で3Dモデルとして表示し,既存の教材と組み合わせて物質の構造に関しての理解がより進む3Dデジタルコンテンツ教材の開発を目指す.一人一台のデジタル端末が整備された中で,誰一人取り残すことがない教育というGIGAスクール構想の理念に則り,科学教育のより一層の振興を目指すための分子やイオンの構造のWeb3Dモデル化を試みた.Web上で閲覧ができる3Dモデルは,端末の機種やOSに関わらず,model-viewerに対応しているブラウザであれば表示でき,任意の方向から自由に回転させて見ることができる.スマートフォンを用いれば,画面越しに現実世界に分子やイオンをAR表示することも可能である.これらの教材実践により,Web3Dモデルを用いることで,分子構造に対する理解が高まることが示唆された.

  • 大杉 尚之, 小林 正法
    認知心理学研究
    2021年 19 巻 1 号 1-15
    発行日: 2021/08/31
    公開日: 2021/09/16
    ジャーナル フリー

    lab.js Builderは無料のオープンソースソフトウェアで,オンラインとラボ内の両方のデータ収集の実験と調査を簡単に構築できる.視覚的インターフェースを使用することで,プログラミングなしで刺激を設計して実験や調査に統合でき,また,HTML, CSS, JavaScriptコードを使用してカスタマイズすることもできる.このソフトウェアは,多くの学生や科学者が自宅学習や在宅勤務をする必要がある状況下で,実験や調査を作成して実行するのに役立つと考えられる.本論文では,lab.js Builderの機能と使いやすさを紹介し,大学の授業で実践的な実験を構築・実施する方法を実演し,研究方法教育におけるツールの位置付けについて述べる.

  • 長山 弘
    日本教育工学会論文誌
    2022年 46 巻 3 号 567-578
    発行日: 2022/09/10
    公開日: 2022/09/15
    [早期公開] 公開日: 2022/06/10
    ジャーナル フリー

    令和2年度より小学校段階においてプログラミング教育が必修化された.音楽科においても,音楽づくり活動をプログラミングの学習に関連させた実践事例が複数見られる.本研究では,音楽づくり活動のひとつとして,コンピュータへの命令をリアルタイムで操作しながら音楽表現を行う〈ライブ・コーディング〉の活動を設定し,その実施のためのWeb アプリケーションを開発した.本稿では,まず,開発の背景となった問題意識を示し,開発の方針を整理した.次に,開発したアプリケーションの概要を述べた.続いて,筆者自身による授業実践を通して,同アプリケーションが,児童の〈ティンカリング〉を促すための適切な操作性を備えていること,児童から多様な音楽性を引き出すことができたこと,「音楽を特徴付けている要素」の理解を促すことができたことを,それぞれ検証した.

  • Tomonari Kishimoto, Yuki Honda, Kosuke Urushihara, Maiko Shimabuku, Susumu Kanemune
    Journal of Information Processing
    2024年 32 巻 150-158
    発行日: 2024年
    公開日: 2024/02/15
    ジャーナル フリー

    In Japan, data analysis has become an important part of the ‘Informatics’ subject in high schools. Data analysis is also becoming increasingly important at universities due to the promotion of ‘Mathematical, Data Science, and AI Education Programs’ and other programs. Students learn how to manipulate statistical processing and graph drawing using the computer. We therefore developed a system called ‘Connect DB’ that has an easy-to-learn operation system and supports learning data analysis. This system supports learners in learning data analysis, such as collecting, organizing, and formatting data, by enabling them to analyze data with just a few mouse operations and by suggesting appropriate analysis methods based on the type of data. In addition, the system also provides sample data that can be used in classes to support teachers. This paper describes the design and implementation of the Connect DB data analysis learning system. By comparing the number of operations with spreadsheet software and analyzing the post-training questionnaire for university students and their operation logs, we confirmed that this system is easy to learn and that it can be used for practical training in data analysis.

  • Shinya Hara, Yoshiro Imai
    電気学会論文誌C(電子・情報・システム部門誌)
    2018年 138 巻 9 号 1123-1130
    発行日: 2018/09/01
    公開日: 2018/09/01
    ジャーナル フリー

    This paper reports an educational tool and its evaluation in order for learners to study Computer Architecture, especially in the higher education of Science and Technology field. This tool, which is called Visual CPU Simulator, can provide graphical simulation of assembly program code (instead of machine language) and demonstration of Register-transfer-level micro-operations inside of CPU, namely precise detail of structure and behavior of inner CPU. This educational tool for CPU simulation has been designed and implemented in Javascript language as Web service. Its users select simulation modes by micro step, by machine cycle and by automatic repetition of such cycles. So they can learn how a computer works graphically, recognize inner structure of CPU easily and understand micro-operation based behavior of CPU effectively. This Simulator has been also evaluated through some kinds of questionnaires by learners in many classroom lectures. It is significantly confirmed that the simulator has been very useful and effective to learn Computer Architecture and organization/performance of CPU through its simulating facilities.

  • Yuta TAKATA, Hiroshi KUMAGAI, Masaki KAMIZONO
    IEICE Transactions on Information and Systems
    2021年 E104.D 巻 11 号 1828-1838
    発行日: 2021/11/01
    公開日: 2021/11/01
    ジャーナル フリー

    While websites are becoming more and more complex daily, the difficulty of managing them is also increasing. It is important to conduct regular maintenance against these complex websites to strengthen their security and improve their cyber resilience. However, misconfigurations and vulnerabilities are still being discovered on some pages of websites and cyberattacks against them are never-ending. In this paper, we take the novel approach of applying the concept of security governance to websites; and, as part of this, measuring the consistency of software settings and versions used on these websites. More precisely, we analyze multiple web pages with the same domain name and identify differences in the security settings of HTTP headers and versions of software among them. After analyzing over 8,000 websites of popular global organizations, our measurement results show that over half of the tested websites exhibit differences. For example, we found websites running on a web server whose version changes depending on access and using a JavaScript library with different versions across over half of the tested pages. We identify the cause of such governance failures and propose improvement plans.

feedback
Top