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クエリ検索: "ハイヤー"
700件中 1-20の結果を表示しています
  • ボアス
    医科器械学雑誌
    1926年 3 巻 12 号 677-681
    発行日: 1926/06/20
    公開日: 2019/09/02
    ジャーナル フリー
  • 細川 汀, 中迫 勝, 新井 邦子
    日本衛生学雑誌
    1969年 24 巻 3 号 396-412
    発行日: 1969/08/30
    公開日: 2009/08/24
    ジャーナル フリー
    Physiological response levels of five taxi drivers who had been driving for 10 days were investigated. In addition questionnaires concerning health and fatigue were distributed among 1062 drivers. The results are as follows:
    1. Physiological overloads were almost always caused by extended working hours, reduced recess, speeding, accepting long distance destination passengers, as well as heavy daytime traffic and an effort to earn as much as possible under the existing percentage system within the present 16 hour workday law.
    2. It is interesting to note that the tests of subjective symptoms such as C.F.F; sensory motor functions and cardiac functions revealed valuable data. The subjective test results were markedly different at midnight compared to other times during the day.
    3. There was a close relation observed between the taxi-driver's fatigue, diseases and subjective symptoms as well as the working conditions, long distant runs, work hours and the constrained posture resulting from continuous driving.
    Conclusively speaking, in order to prevent accidents due to fatigue on the part of automobile drivers we propose to improve working conditions, that is to reconsider the present system of the percentage basis with the long working hours involved therein.
  • 永井 順正
    日本航空宇宙学会誌
    2004年 52 巻 600 号 2-5
    発行日: 2004/01/05
    公開日: 2019/04/17
    ジャーナル フリー
  • 大原 誠, 玉置 久
    電気学会論文誌C(電子・情報・システム部門誌)
    2012年 132 巻 10 号 1645-1655
    発行日: 2012/10/01
    公開日: 2012/10/01
    ジャーナル フリー
    This paper presents a way to acquire effective rule-sets for realizing the suitable distribution of cruising taxicabs based on a decentralized autonomous manner. As a result of the revision of Road Transportation Law, a taxi business have been saturated by new entries, and rookie drivers particularly have a lot of difficulty in finding passengers, because of the lack of the knowledge or experiences. Here, it is desired and effective for less-experienced drivers to design a support system which suggests potential destinations for finding passengers. As for the problem of distributing cruising taxicabs, there are many uncertainties caused by incomplete observations, e.g. locations of passengers as well as other taxicabs. Due to these uncertainties, it is impossible to distribute taxicabs optimally, e.g., by a certain centralized control. This paper proposes a decentralized and autonomous framework for distributing cruising taxicabs by adopting priority-based rules, which calculate the priorities of areas, which are to be adjusted according to the situations of each taxicab. Through some computational simulations, the effectiveness and the potential of the proposed method are confirmed.
  • 高槻市樫田地区を対象として
    高岡 久季, 星野 敏
    農村計画学会誌
    2006年 25 巻 Special_Issue 号 371-376
    発行日: 2006/12/30
    公開日: 2007/12/30
    ジャーナル フリー
    This study examined the convenience of public transportation system, the burden of pick-up at Kashida area in Takatsuki-city. We showed that it was hard to satisfy traffic demand of the people. Moreover we proposed innovating community taxi as a solution, and supposed the instance of service-system, made a trial calculation of its profit and cost performance. Finally, it is proved that community taxi has high possibility of problem solving.
  • 上条 陽, パラディ ジアンカルロス, 髙見 淳史
    交通工学研究発表会論文集
    2022年 42 巻
    発行日: 2022年
    公開日: 2022/11/10
    会議録・要旨集 フリー

    本研究は、都心業務地区を対象地域に、車両台数の足らない状況において、Alonso-Mora らによる配車アルゴリズムによる乗車定員 4 名の相乗りタクシーの配車・運送をシミュレーションした。その際、トリップ・車両の割り当てにあたって最小化する所要時間に関する目的関数について、乗客の増加所要時間に対する車両の拘束時間の重み付けWvを変数に 5 つのシナリオを設けて比較評価をおこなった。拒否リクエスト数について、乗車率や将来の逼迫度に合わせてWvを変動させて相乗りを促進することによって限られた台数でより多くのリクエストを受け入れられるという結果を示した。平均車内遅延時間が短いシナリオは、1 台あたり平均走行距離が長くなる逆相関の傾向が見られ、車内遅延時間と総走行台キロはトレードオフの関係にあることが示唆された。

  • よしだ ひろこ
    国際生命情報科学会誌
    2017年 35 巻 1 号 37-
    発行日: 2017年
    公開日: 2018/06/12
    ジャーナル フリー
    「催眠療法」などの深い無意識レベルの場において、潜在意識下に存在する高次元のエネルギー、つまり
    ハイヤー
    セルフの存在を確認することは容易ではなく、物理学的にも不明である。しかし、
    ハイヤー
    セルフのエネルギーは確実に存在し、膨大な記憶と知識を持ち、過去から現在へと単一の方向に流れるはずの時間も、現世から前世、また未来や死後の世界にさえも、まるで意識のコンピューターのように自在に往来しているエネルギーである。当センターの臨床時にも被験者に
    ハイヤー
    セルフの存在する位置を確認しているが、ほとんどの被験者が「みぞおち」の周辺に光のエネルギーを感じると答える。太陽神経叢のあたり、みぞおち周辺に物理的粒子のような気のエネルギーが存在しているように思える。
    ハイヤー
    セルフの微細なエネルギーを活性化させるためには純粋な光のイメージが必要で、それにより「非物質的な魂の波動エネルギー」と結びつくことが出来るのである。そのスピリチュアルな魂のエネルギーは今まで「一方通行」と思われていた「あの世」の扉から、微細にして大いなる光を「この世」に届けてくれているのを私は感じる。 「あの世」からのメッセージを催眠中の4人の言葉から検証する。
  • 秋田市交通圏のタクシーを例として
    鈴木 雄, 日野 智
    都市計画論文集
    2016年 51 巻 3 号 673-679
    発行日: 2016/10/25
    公開日: 2016/10/25
    ジャーナル オープンアクセス
    本研究では、秋田市のタクシー利用に対する価格感度やタクシー利用の満足度について分析を行った。分析の結果、タクシー利用者は現在のタクシー運賃について満足していないことが明らかとなった。また、タクシー運賃はタクシー利用の総合満足度に与える影響も大きいことが明らかとなった。つまり、タクシーの運賃は改善することが求められる。価格感度に関する分析では、タクシーの初乗り運賃について「安い」と「高い」のバランスが取れている「基準価格」が647円となった。これは現行の710円よりも低い値である。つまり、タクシー利用者は現行の初乗り運賃である710円に割高感を持っていることが示された。しかし、免許返納割引や障害者割引により運賃が1割引になった場合には、割高感は解消されることが明らかとなった。また、タクシー利用の満足度が高い人ほど運賃に対して割高感を持たないことも明らかとなった。今後は、タクシー運賃の値下げを検討するとともに、接客態度や社内の清潔性・快適性の確保などによる満足度の向上も重要であることが示された。
  • 運転者と事業所の対応について
    一杉 正仁, 山内 忍, 長谷川 桃子, 高相 真鈴, 深山 源太, 小関 剛
    日本交通科学学会誌
    2016年 15 巻 2 号 50-57
    発行日: 2016年
    公開日: 2018/03/01
    ジャーナル フリー
    職業運転者における健康起因事故予防のために行うべき指導および啓発内容を具体的に明らかにするために、栃木県タクシー協会に所属する全タクシー運転者2,156人を対象に、無記名自記式のアンケート調査を実施した。844人から調査用紙が返送され(回収率は39.1%)、平均年齢は60.7歳であった。所属事業所の保有車両台数は30台未満(中小規模)が60.4%、30台以上が39.6%(大規模)であった。乗務前に体調が悪くても運転したことがある人は有効回答の28.5%であり、この割合は大規模事業所の運転者で有意に高かった。運転した理由として、運転に支障がないと判断したこと(59.0%)、収入が下がること(57.9%)が多かった。運転中に体調が悪くなったことがある人は有効回答の32.6%であり、その時、会社に申告して運転をやめた人が55.3%、しばらく休んでから運転を続けた人が26.5%、そのまま運転を続けた人が14.6%を占めた。体調が悪い時は運転を控えるよう指導された人は有効回答の76.0%、体調が悪い時に言い出しやすい職場環境であると回答した人は83.9%であり、いずれも事業所の規模による差は認められなかった。また、自身の健康と運転について、会社でしっかり管理してほしいと回答した人が34.0%を占め、27.2%の人がより頻回の健康診断受診を希望していた。健康起因事故の背景と予防の重要性が会社の規模によらずタクシー業界に十分浸透していないこと、厳しい労働環境がタクシー事業所全体に共通しているため、健康起因事故の予防を推進する経済的余裕がないことが分かった。健康起因事故を予防できるように、運転者自身が体調不良によるリスクを認識し、健康管理に対する意識の持ち方・知識を高めていくこと、これを事業所がサポートするシステムを構築することが重要である。
  • —高齢化と人口減少が進む地域に寄り添う「新たな足」として—
    村上 智則
    日本義肢装具学会誌
    2017年 33 巻 4 号 246-251
    発行日: 2017/10/01
    公開日: 2018/10/15
    ジャーナル フリー

    日本財団と鳥取県は,2016年4月より,ユニバーサル·デザインタクシーの整備事業を「暮らし日本一の鳥取県」を目指す共同プロジェクトの一環として進めています.将来,高齢化や人口減少が進む地域の足として,年齢性別障がいの有無にかかわらず,誰もが移動しやすい,新たな公共交通のモデル形成を目的に,県内を走るタクシーの約4分の1にあたる,200台を目標にUDタクシーの導入を実施しています.本事業は,(一社)鳥取県

    ハイヤー
    タクシー協会に対する,日本財団の助成事業として実施しており,現在,県内で125台のUDタクシーが導入され,28のタクシー事業者により運行されています.本稿では,本事業の概況や背景について記載しています.

  • 中村 公則
    オリエント
    1973年 16 巻 2 号 119-127,188
    発行日: 1973年
    公開日: 2010/03/12
    ジャーナル フリー
    Omar Khayyam is not a sufi. This is my conclusion.
    In the “Rubaiyat”, Omar Khayyam compares our life to travels. Sufic poets do it in the same way. Or Omar says, “Enjoy the moment”. The word “moment” —‹hal› in Persian— is also used by sufis. And Jan Rypka, in his famous work “A History of Iranian Literature”, said that Omar followed the same path as Avicenna, which bore a strong resemblance to the Isma'ili doctrine and sufism. These things explain why he had long been regarded as a sufi by many people. Nevertheless, he was not a sufi.
    Firstly, we can hardly apply the allegory of the mystical Iyric to the poem of Omar Khayyam. Inhis rubaiyat the word ‹sharab; wine›, for instance, cannot be understood that it means the ecstatic experience due to the revelation of the True Beloved.
    Secondly, Omar's ‹nisti› or ‹adam› which mean nothingness do not accord with the concept of so-called ‹fana;› annihilations or ‹Das Nichts› in the West.
    Thirdly, his notion of ‹falk; the sky› is closely akin to the one of us Japanese. It differs from ‹xoda; Gods› in Islam.
    Lastly, the greatest differrence between the Omar's thought and the sufism is Love for God. A sufi loves God fiercely as if he were a youth who was caught in a net of love. We can't feel such a passion in the rubaiyat of Omar Khayyam.
    Thus I think he is not a sufi. However, we can also say that he is not a simple atheist. There is no proof that he completely denied the unique Reality. He merely does not use the word of God like Plotinos.
    P. S.; I wrote this monograph using Heron-Allen's “The Ruba'iyat of Omar Khayyam” as a reliable text.
  • ――市民事業組織の構想――
    藤井 敦史
    組織科学
    1999年 32 巻 4 号 24-32
    発行日: 1999年
    公開日: 2022/07/27
    ジャーナル フリー
     本稿は,曖昧で過剰な多様性を包みこむNPO概念を批判的に検討し,NPOについての新しい把握の仕方を提示することを目指している.具体的には.まずアメリカの税法上の制度的規定としてのNPO概念,並びにサラモンとアン
    ハイヤー
    によるNPO概念における問題点を明らかにする.そして,それらを踏まえて「社会的使命」を軸としたNPOの把握の仕方を提示し,「市民事業組織」という新たな概念を構成する.
  • ─川鍋一朗によるサービス差別化と組織メンバーの主体性喚起─
    遠藤 寛士
    企業家研究
    2019年 16 巻 47-69
    発行日: 2019/07/20
    公開日: 2021/08/25
    ジャーナル フリー

    Nihon Kotsu Co., Ltd was one of the largest companies in the taxi industry in Japan. In the 1990s, its performance was lower and the company faced a serious crisis with huge debts. However, after the organizational change carried out by Ichiro Kawanabe (chairman, third generation of founders) in 2000, the performance of Nihon Kotsu recovered and increased. How and why Nihon Kotsu was successful with its V-shaped turnaround?

    The aim of this paper is to analyze entrepreneurial behavior of Ichiro Kawanabe and the organizational change process led by him. In this analysis, the author incorporates the knowledge of the organizational identity theory to the organizational change process theory.

    In summary of this case study, first, Kawanabe developed a high-quality taxi service selected by customers. Second, he increased the motivation of taxi drivers and changed their career views. Motivated taxi drivers themselves increased the quality of taxi service and tried to develop new services. Through these, Nihon Kotsu made it possible to differentiate their services on the taxi market, which were regarded difficult to differentiate.

    In theory, this paper suggests the following mechanism. At the implementation stage of the organizational change process, employees are motivted to change their identity by recognizing themselves through feedback from customers and colleagues. Furthermore, empowerment and assignment of responsibility to employees will encourage employees’ business improvement behavior to go beyond the assumption of top management. The V-shaped turnaround of the performance of Nihon Kotsu was brought about by this mechanism which was activated by organizational change led by Kawanabe.

  • 澁澤 元治
    電氣學會雜誌
    1909年 29 巻 252 号 483-487
    発行日: 1909年
    公開日: 2008/11/20
    ジャーナル フリー
  • 葛谷 明子
    人文地理
    1980年 32 巻 6 号 481-492
    発行日: 1980/12/28
    公開日: 2009/04/28
    ジャーナル フリー
    Studies analysing metropolitan areas utilize many forms of analysis and indices. In this study, network analysis based on graph theory is adopted to investigate traffic patterns in the Chukyo metropolitan area.
    In the first stage of the study, I utilized a measure of degree of connectivity based on graph theory in order to analyse the development of transportation network in the area from 1952 to 1978. The second stage was an investigation of regional transportation network structure in 1978, using an accessibility measure, also based on graph theory.
    Results of this study show a highly-developed transportation network. The railway system, which was developed prior to 1952, remained relatively unchanged during the study period, however, there was remarkable development of the bus system between 1952 and 1978.
    The complicated structure of the Chukyo regional system, centering on Nagoya city is ilustrated in figure 8. Figure 9 shows the connections among municipalities within this system.
    In order to provide more precise analysis, comparative studies of other regional system are required.
  • *岡田 繁, 工藤 邦男, 宍戸 統悦, 森 孝雄
    日本セラミックス協会 年会・秋季シンポジウム 講演予稿集
    2010年 2010S 巻 2P173
    発行日: 2010年
    公開日: 2010/04/05
    会議録・要旨集 フリー
    著者らは
    ハイヤー
    ボライドのうち、ホウ素正20面体を骨格とするホウ素過剰ホウ化物の単結晶育成と物理化学的な性質などに興味をもって研究を行っている。特に、MgAlB14タイプのMg位置をLiやNaなどの軽金属に置き換えた化合物単結晶の育成を高温Alフラックス法で行っている。また、最近では、それぞれの金属を固溶させたMgAlB14タイプ化合物の合成と性質についても報告している。しかし、軽金属を含むMgAlB14タイプの単結晶合成には、出発原料として金属LiやMgを用いているが、それらの金属を用いて結晶育成を行う場合には、容器として用いるアルミナとの反応性が高いために、目的の化合物を合成する場合に困難なさを生じる場合が多い。以上の理由から、本報告では、MgAlB14タイプ化合物を合成する場合に、出発原料として金属Mgに変えて各種の金属塩を用いてMg, LiあるいはNaを含有した
    ハイヤー
    ボライドMgAlB14タイプ化合物の単結晶育成を行った。それからMgAlB14タイプ化合物を合成するために最適な金属塩を見出したので報告する。また、得られた結晶は硬さなどを調べてそれぞれの性質を比較した。
  • 葛西 賢太
    宗教と社会
    1998年 3 巻 Suppl 号 29-35
    発行日: 1998/03/01
    公開日: 2017/07/18
    ジャーナル フリー
  • 佐野 可寸志, 王 凱, 鳩山 紀一郎, 高橋 貴生, 渡利 友紀
    交通工学論文集
    2020年 6 巻 2 号 A_280-A_285
    発行日: 2020/02/01
    公開日: 2020/02/06
    ジャーナル フリー

    廃止バス路線の代替交通手段としてだけでなく,高齢化の進展に伴うドア・ツー・ドア輸送のニーズの高まりも相まって,近年タクシーの役割は増大している.一方,長時間低賃金の職種であるタクシードライバーの確保は難しく,地方都市の周辺地域ではタクシー営業所等の撤退が進みつつある.タクシー事業者を確保するためには,タクシードライバーの生産性の向上が急務である. 本研究ではまず,新潟県長岡市のタクシー事業者のGPS データを用いてタクシーの運行実態を可視化し,運行効率化に資するデータを取得する.次に,前日までにすべての予約がなされているという理想的な状況を時間制約付き集配計画問題(PDPTW)として定式化し,必要車両数と最適な巡回ルートを,ヒューリスティックな解法である挿入法を用いて導出し,運行効率化の可能性を検討した.

  • 混和法の検討および重合方法の相違が義歯床の各部位における残留モノマー量におよぼす影響について
    塙 順生
    日本補綴歯科学会雑誌
    1978年 22 巻 2 号 328-342
    発行日: 1978年
    公開日: 2010/08/10
    ジャーナル フリー
    Much, so far, has been reported on the amount of residual monomer in heat curing acrylic resin denture bases, which has supposedly undesirable influence on oral mucosa or on the physical properties of a denture base after curing. These reports, however, mostly have dealt with standardized models and few reported on the basis of casts clinically applicable. Further, in these reports, the methods of conducting examinations usually very in each student: ie. the methods of mixing and curing of monomer and polymer. Most of such models have simplified features, which, unfortunately, makes it impossible to make investigation of the difference in the heat emitted from resin, and also of the influence of different heat thus emitted, on the amount of residual monomer.
    The present author examined the mixing methods of monomer and polymer by the use of generally employed eduntlos practice casts, which had been completed-from the arrangement of artificial teeth to flasking. This process was for the purpose of obtaining the same condition of the casts which had undergone identical process from mixing to filling of dough-stage resin. The amount of residual monomer and heat inside an acrylic resin denture base was measured on each cast by different curing methods and the following results were obtained:
    1. The distribution of polymer size was examined among three kinds of resin-Acron, L-resin, and Hircoe-and a fact was obtained that the area of their distribution was less than 130μ. Acron had its most distributed area in from 60μ to less than 70μ, L-resin in from 20μ to less than 50μ, and Hircoe in from 50μ to less than 60μ.
    2. After surveying monomer and polymer mixing methods of the three cases above mentioned, a tendency was observed that, in order to mix polymer more efficiently, mixing time should be 60 seconds rather than 30 seconds, and that in case of employing vibrators the amount of mixed polymer increased in proportion to the degree of vibration.
    3. Most efficient mixing ratio of polymer and monomer (P/L ratio) varied from 2:1 to 2.5:1 in Acron and L-resin, and from 2.5: 1 to 3:1 in Hircoe.
    4. Time duration necessary for reaching dough-like stage was about 20 minutes for Acron, about 15 minutes for L-resin, and about 8 minutes for Hircoe. Time duration after reaching dough-like stage was longest in L-resin, and next came Acron, Hircoe being shortest.
    5. The author examined the changes in temperature of resin in curing process. With the flask submerged in the water 70°C or 60°C, the temperature of upper and lower dentume bases of the three kinds of resin tended to rise, first at the labial side of anterior area, next the buccal side of posterior area, and then at the lingual side of posterior area showed rise in temperature.
    6. In the curing process of the upper and lower denture bases of the three kinds of resin, the elapsed time for the temperature inside the flask to reach curing temperature 70°C or 60°C-tended to be shortest in the labial side of anterior area, next the buccal side of posterior are, and then the lingual side of posterior area reached the temperature necessary for curing.
    7. He next measured the residual monomer in the denture bases which had been completed according to two curing methods, one method being to submerge flask in the water 70°C in temperature for 90 minutes and then into boiling water for 30 minutes (70°C Curing Method hence), and the other to submerge flask in the water 60°C in temperature for 9 hours and then into boiling water for 30 minutes (60°C Curing Method hence). By 70°C Curing Method the amount of residual monomer showed in Acron to be between 0.44 and 0.46%, in L-resin between 0.35 and 0.36%, in Hircoe 0.73 and 0.86%; by 60°C Curing Method, the amount was in Acron between 0.26 and 0.30%, in L-resin between 0.23 and 0.27%, in Hircoe between 0.52 and 0.60%.
  • 中村 愛, 島崎 敢, 石田 敏郎
    交通心理学研究
    2012年 28 巻 1 号 1-7
    発行日: 2012年
    公開日: 2020/04/18
    ジャーナル フリー

    Appropriate rest is important for reducing accidents involving taxi drivers working long hours. We investigated the relation between the rest of taxi drivers on duty and accidents by analyzing the one-month records of digital tachographs of 21 accident repeaters and 23 safe drivers. They worked for about 20 hours per a shift. We defined inactivity exceeding five minutes as rest. The dependent variables were the total rest time, the number of rest periods, the maxim continual driving time, and the concordant rate of rest. The concordant rate of rest indicates whether the time and length of rest were regular or not and is the average of the similarity ratio of rest. We compared four variables between accident repeaters and safe drivers. The result revealed that the concordant rate of rest of safe drivers was significantly higher than that of accident repeaters. There was no significant difference in the total rest time, the number of rest periods, or the maxim continual driving time. We found that the regular rest was important.

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