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クエリ検索: "青木定雄"
16件中 1-16の結果を表示しています
  • 武政 正明, 土黒 定信
    日本家禽学会誌
    1984年 21 巻 4 号 231-234
    発行日: 1984/07/25
    公開日: 2008/11/12
    ジャーナル フリー
    海藻のペレット結合剤としての効果について検討するため,オニコンブ(Laminaria diabolica),ナガコンブ(Laminaria longissima)およびマコンブ(Laminaria japonica)を基礎飼料に2%および5%添加して無加熱ペレットを製造し,その品質を比較した。
    その結果,飼料に海藻を添加すると明らかにペレットの品質が改善された。ベントナイト2.5%あるいはリグニンスル¾フォン酸2.0%添加と同一の耐久性指数を得るために必要な海藻の添加水準はオニコンブが3.9%,ナガコンブが9.4%,マコンブが6.2%であった
  • 第I報 Acidulationとクツキングの温度がチーズの水分含量に及ぼす影響に就て
    長沢 太郎, 棚橋 保
    日本畜産学会報
    1952年 23 巻 3 号 91-94
    発行日: 1952年
    公開日: 2008/03/10
    ジャーナル フリー
    半脱脂乳よりEdam型チーズを製造する際原料乳のAcidulationを0.203-0.248%,クッキングの温度を33-39°Cとした時それらがチーズの含水量に及ぼす影響に就いて実験した。又原料乳として半脱脂乳を利用する関係上ホヘー中に逃げる脂肪量の減少を図る様全乳Edamチーズ製造方法に検討を加えたが得られた主なる結果は次の如くである。
    1) 全脱脂のAcidulation 0.212-0.243%,クッキングの温度33°C,の場合生チーズ(製造後1ヶ月)中の水分含量は52~56%,平均53.76%であるが同一Acidulationでも34°Cになれば水分含量は急激に降下し約47%となる。
    2) 半脱脂チーズの場合含水量52%のものを製せんとせばAcidulation 0.207-0.248%の時はクッキングの最高温度は33°C,47-48%のものを得んとすれば36°C以下,46%程度のものは39°C以下が必要である。
    3) 全乳Edamの製法に依る場合のホヘーの脂肪率は0.39%にして高いので之を改良し脂肪の損失の減少を図る為めに原料乳を殺菌しAcidulationを行い切断の時期は稍々硬目としカードの大きさは大ぎ目即ちI/4インチ立方程度とすれば半脱脂乳に依るホヘー中の脂肪率は0.06%となり常法のI/6以下となる。従つて従来全乳Edamチーズを作るのには原料乳の脂肪率2.5%以上が必要となつていたが此の改良法に従えば遙かに低い脂肪率で可能である。即ち生チーズの水分含量52%の時は原料乳の脂肪率1.80%,48%の時は1.67%,46%の時は1.60%で可能であるが其の間多少の変動があるから,その安全性を加味して1.80-1.90%で充分であろう。
    本実験実施に当り種々便宜を与えられた岐阜県種畜場長中村貞八氏に深甚なる謝意を表す。尚又製造実験に熱心に協力せられたる岐阜県種畜場安江克己技師,及岐阜大学農学部研究生岡田増夫氏に感謝の意を表す
  • 昆布添加飼料と佝僂病との關係
    千葉 喜一郎
    日本畜産学会報
    1934年 7 巻 245-254
    発行日: 1934年
    公開日: 2008/03/10
    ジャーナル フリー
    The author has investigated, as the second step of investigations concerning the nutritive value of the Laminalia, the active and inactive power of Kombu for rachitis in young rabbits.
    Healthy rabbits of about 30 days old were selected and fed on Kirazu (the refuse from the manufacturing soy bean curd) mixed with (a) Kombu alone, (b) Kombu and, cod-livre oil and (c) Kombu-Powder obtained with some treatment and cod-liver oil, during 30 days.
    The result odtained may be summerized as follows:
    (1) The rabbits fed on Kirazu alone or mixed with 0.3cc. of cod-liver oil and 0.5-1.5 grm. of Kombu-Powder per day were attacked by rachitis. From this fact it shows that Kombu is a rachitic diet for the young rabbits when they were fed on an incomplete fodder.
    (2) When the rabbits were fed with Kirazu mixed with 0.3cc. of cod-liver oil and 0.8 grm. of Kombu-Powder obtained with some treatment, they did not show any symptoms of rachitis, a fact which shows that the Kombu-Powder above mentioned is a nonrachitic diet for the young rabbits even in an incomplete fodder.
    (3) Both Kombu and the Kombu-Powder obtained with some treatment showed to be a resistive diet again strachitis for the young rabbits, when they were given in a complete fodder
  • (第二報)海藻の消化率
    鈴木 幸三, 青木 定雄, 西川 哲三郎
    日本農芸化学会誌
    1931年 7 巻 7 号 629-636
    発行日: 1931年
    公開日: 2008/11/21
    ジャーナル フリー
  • 海藻ノ消化率
    鈴木 幸三, 青木 定雄, 西川 哲三郎
    日本畜産学会報
    1929年 4 巻 263-272
    発行日: 1929年
    公開日: 2008/03/10
    ジャーナル フリー
  • 評判形成の視角から
    北 真収
    関西ベンチャー学会誌
    2014年 6 巻 1-10
    発行日: 2014年
    公開日: 2018/10/31
    ジャーナル フリー
  • 海藻の化學的組成
    鈴木 幸三, 西川 哲三郎, 青木 定雄
    日本農芸化学会誌
    1931年 7 巻 7 号 622-628
    発行日: 1931年
    公開日: 2008/11/21
    ジャーナル フリー
  • 海藻ノ化學的組成
    鈴木 幸三, 西川 哲三郎, 青木 定雄
    日本畜産学会報
    1929年 4 巻 227-234
    発行日: 1929年
    公開日: 2008/03/10
    ジャーナル フリー
  • ――韓国での学術大会に参加して――
    梅澤 亜由美
    日本近代文学
    2016年 94 巻 197-204
    発行日: 2016/05/15
    公開日: 2017/05/15
    ジャーナル フリー
  • 太田 和博
    IATSS Review(国際交通安全学会誌)
    2024年 49 巻 2 号 158-166
    発行日: 2024/10/31
    公開日: 2024/10/31
    ジャーナル フリー

    人の輸送・移動を対象とすると、動力を有した輸送手段(乗り物)は登場順に、船(蒸気船)、鉄道(蒸気機関車)、自動車、航空機となるが、自家用輸送の容易さは自動車が群を抜いている。個人所有の船(釣り船、漁船など)や航空機(セスナ機やプライベートジェットなど)を用いて移動することもできるが、自家用の移動手段としてのシェアは無いに等しい。ここに、タクシーか、ライドシェアかという選択問題が生じる本質がある。本稿では、わが国における自動車輸送の創成期におけるタクシー誕生から論考を始め、公共交通手段としてのタクシーの位置づけおよび政策対応を概観し、「日本版ライドシェア」導入の含意を論じる。

  • 谷本 涼
    人文地理
    2015年 67 巻 3 号 252-266
    発行日: 2015年
    公開日: 2018/01/30
    ジャーナル フリー

    This paper focuses on the impact of deregulation in 2002 on the taxi industry in Kyoto City. By examining the diversification of the taxi industry’s services as a reaction to this policy change and the relationships among taxi companies, the local government and local communities, the author investigates the industry’s ability to solve existing problems associated with local residents’mobility and transportation facility supply. To pursue this investigation, the author conducted interviews with major taxi companies in Kyoto City, the taxi association of Kyoto Prefecture, and the city’s bureau in charge of transportation.

    The main findings are summarized as follows: First, the diversification of taxi companies’services in the city has been motivated by hopes for improving the working environment of employees at the companies and contributing to local communities through solving the above mobility/transportation problems. New services include airport shuttles, long-distance flat fare, operation focused on movement-limited people (i. e., the elderly and physically handicapped) and advances in the deployment of buses to public-transportation-poor areas. Such services are also intended to compensate for decreased revenue in the taxi business but not to make a huge profit. Second, the taxi companies have participated in both sustaining conventional transportation modes and supporting new needs, regardless of profitability. This suggests that these services can be convincing solutions to the problems. Third, Kyoto City as a local government has supported those services by creating an operational environment, especially where local areas suffer transportation problems, leading to a point of contact between the city and the taxi industry. Although the government has regarded autonomy of the companies and local residents as important, both the government and the residents acknowledge the taxi companies’contributions to local communities through supplying new helpful services.

    The above findings suggest that the taxi companies in the city have successfully responded to the deregulation policy by diversifying their services and improving their businesses. The significance of this study can be viewed as follows: First, the case taken up here is a good example of ‘industry supporting general life and movement’advocated by the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, which calls for the appearance of new comprehensive mobile services covering diverse needs. Second, the positive attitudes of the taxi industry and involvement of the local government in the industry, mainly as embodied in institutional structures, can be applied to other cities where similar mobility/transportation problems are found.

  • -在日一世朝鮮人の事例分析-
    河 明生
    経営史学
    1995年 30 巻 4 号 59-78
    発行日: 1996/01/30
    公開日: 2010/11/18
    ジャーナル フリー
  • 笠井 芳夫
    コンクリートジャーナル
    1973年 11 巻 10 号 1-15
    発行日: 1973/10/15
    公開日: 2013/04/26
    ジャーナル フリー
    コンクリートの初期性状の対象は打設直後からとし, セメントの凝結・硬化速度によっても異なるが, 普通セメントで20C°, 3日以内程度とする。ここでは5項目に大別して総括した。 (1) 凝結 : コンクリートの各種凝結試験方法を紹介し, 凝結・硬化開始についての考え方を述べた。 (2) ブリージング・初期容積変化・きれつ : ブリージング (その原因と材料, 調合, 型わく, 施工などとの関係), 初期容積変化 (沈下, セメントペースト, モルタル・コンクリートの初期収縮) および初期きれつ発生についての考え方, (3) 初期圧縮強度 : 初期強度推定式, 弾性係数, 適用例, (4) 初期引張強度 : 初期引張強度試験方法および引張応力度一ひずみ度曲線, (5) 上記以外の初期陸状, 初期凍害, 初期における乾燥・振動・温度などの影響, 水中における初期の損耗, 塩分の浸透などについて述べた。
  • MKタクシーの事例
    久保 亮一, 具 承桓
    赤門マネジメント・レビュー
    2005年 4 巻 12 号 599-622
    発行日: 2005/12/25
    公開日: 2018/03/12
    ジャーナル フリー

    本稿は、規制が厳しく企業間で差がつきにくい環境下で成長してきたMKタクシーを事例に取り上げ、競争優位の獲得要因を検討したものである。事例分析の結果、(1)「外部環境への働きかけ」と「良質なサービスを提供する組織能力」をフィットさせることにより、コストリーダーシップ戦略と企業ブランドの構築を可能にしたこと、(2) これら戦略を可能にしているのは、企業システムを基にした組織能力にあること、が明らかになった。

  • -在日一世韓人と在日二・三世韓人との比較-
    河 明生
    経営史学
    1998年 33 巻 2 号 50-74_1
    発行日: 1998/09/25
    公開日: 2009/11/06
    ジャーナル フリー
    It is said that religious and ethnic minorities tend to have an advantage over majority in making profit. However, there seems to be no established theory to explain the reasons for this tendency. The purpose of this article is to clarify this tendency through an analysis of ethnic personality.
    It is difficult for Japanese to recognize the existence of the Korean first generation in Japan who have superiority in the moneymaking activity.
    Because it is almost impossible for Japanese to differentiate Koreans from Japanese in outward appearance and they use Japanese name when they are in business. For example, Takeo Shigemitsu the founder of Lotte Co., Ltd. and Hisakichi Yamaguchi the founder of Daiwa-seikan Co., Ltd., ets.
    There was the ethnical discrimination in employment against Koreans. There was nochoice except lowly tasks, they had to set up business on their own. This circumstance focused not only their but also the next generations' capabilities on a certain industry.
    The Korean first generation in Japan have ethnocentric idea and take a special pride in their noble ancestors. Their value is based on traditional Korean Confucianism that they have been taught. This teaching worked effectively as a warrentable excuse and motivation when they started business. They had a will to invest in their mother country in order that they may return or send something home with fortune and honor. This became the entrepreneurship of the Korean first generation in Japan.
    But the second and the third generation differs from the first generation in personality, because they were assimilated into Japanese. This resulted in decline in their ability as entrepreneurship.
    This fact proves that the difference in ethnic personality in one society is one of the most important factor in establishing the entrepreneurship.
  • 工業化学雑誌
    1932年 35 巻 2 号 225-292
    発行日: 1932/02/05
    公開日: 2011/09/02
    ジャーナル フリー
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