日本科学教育学会年会論文集
Online ISSN : 2433-2925
Print ISSN : 2186-3628
ISSN-L : 0913-4476
セッションID: 2G1-E3
会議情報
表紙
2G1-E3 インドネシア国における科学教育の発展 : 1947年から2010年までのカリキュラムの変化を中心として(国際比較・国際貢献(国際支援),一般研究,次世代の科学力を育てる : 社会とのグラウンディグを進展させるために)
イルマ・ ラーマ・スワルマ熊野 善介
著者情報
会議録・要旨集 フリー

詳細
抄録
Indonesia Government has changed the curriculum periodically since 1947. It was done to repair the education system and also to improve education quality in Indonesia. Science education have a great role in enhancing it, especially to increase qualified students who are creative, critics, logic and initiative toward the issue in society which occur as a result of Science and Technology development. This paper describes science education development in Indonesia through an analysis of curriculum changed since 1947 and the impact to student's achievement.
著者関連情報
© 2012 日本科学教育学会
前の記事 次の記事
feedback
Top