映像情報メディア学会誌
Online ISSN : 1881-6908
Print ISSN : 1342-6907
ISSN-L : 1342-6907
67 巻, 2 号
選択された号の論文の27件中1~27を表示しています
ふぉーかす
名誉会員からのメッセージ~次代を担う若者に向けて~
特 集
ウェブ連動のメディア技術
技術解説
話 題
講 座
基礎からの画像符号化(3,4)
標準化現場ノート(第23回)
私の研究開発ツール(第65回)
番組制作ファイル(第11回)
映像情報メディア年報2013シリーズ(2)
知っておきたいキーワード(第84,85回)
メディアウォッチ(第14回)
ニュース
論文・研究速報
論文特集 ディジタルコンテンツ制作
特集論文
特集フィールド論文
特集研究速報
  • 橋本 直己, 櫻井 淳一
    2013 年67 巻2 号 p. J60-J63
    発行日: 2013年
    公開日: 2013/01/25
    ジャーナル フリー
    We propose an interactive projection mapping that provides ultra-realistic effects by mixing realistic and diverse visual effects with the users interactions. To achieve high quality and real-time generation of the visual effects, we create pre-rendered movies with layered architecture including the target itself, its background, and additional effects. Based on the user's interactions estimated with a depth camera, the movies are superimposed for various visual patterns in real time. These movies are projected on a real space by using common 3D projection mapping techniques, and it feels like the resultant projection is part of the real world. In this research, we implemented a wall breaking game by throwing a virtual and an actual ball at a real wall.
論文
研究速報
feedback
Top