Repura
Online ISSN : 2185-1352
Print ISSN : 0024-1008
ISSN-L : 0024-1008
Volume 5, Issue 3
Displaying 1-4 of 4 articles from this issue
  • Hosaku Sakurai
    1934Volume 5Issue 3 Pages 269-288,15
    Published: September 25, 1934
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    For the clinical diagnosis of leprosy anesthesia, macula, and thickening of the nerve or pain due to pressure are three essential symptoms. The author, therefor, made a statistic observation upon the condition of the anesthesia and macula, and compared the former with that of kakke for making the differential diagnosis of both kakke and leprosy.
    Anesthesia appears in the largest proportion in the region of N. brachialis (nearly 80%) and then in the lower thigh (71%), in the area of N. femoralis (68%) and N. ulnaris (66%). It appears rarely in the trunk and adjoining parts. Anethesia also occurs almost in the same frequency in cases of both nodular and nervous types, in both sex and on two sides of the body.
    The difference of anesthesia in cases of leprosy and kakke is found as follows. Namely anesthesia of kakke occupies a wider area but is not complete. On the contrary, it occupies rather a circumscribed part but is perfect in leprosy. Frequently the bend of elbow and popliteal space remain intact, although the surrounding part is anesthetic in cases of leprosy. In cases of kakke there are never found such cases. These three differences are very interesting and can be available in making the differential diagnosis between leprosy and kakke.
    Macula is found in a third of leprous cases (45% in nervous type and 27% in nodular type). It occurs in a greater proportion (45%) in the trunk than in the extremities. It also occurs frequently in mild cases and rarely in severe cases. But there can be found no difference in the sex and the side of the body.
    In short, an exact examination of the whole skin for the purpose of finding macula and anesthesia is required at any cost in the diagnosis of leprosy.
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  • III Mitteilung. Tierversuche mit verschiedenen säurefesten Bazillen
    Tsuneo Hirose
    1934Volume 5Issue 3 Pages 289-363_3
    Published: September 25, 1934
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
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  • Masayuki Kawamura, Mamoru Uchida
    1934Volume 5Issue 3 Pages 365-373,17
    Published: September 25, 1934
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    1) The authors inoculated young rats thick emulsion of rat's leproma, and fed one group of them on food containing gynocardia-oil (0, 1-0, 3%), and injected the other the same oil (0, 1cc. twice a week). Then they were compared with a group of non-treated animals for 4-5 months, but there could be found no differences of the affections. Secondarily they injected rats which were inoculated with diluted emulsion the oil in different volume, and came to the following resalt: bad influence with 2 injections of 0, 2cc. a week; no influence by 2 times of 0, 1cc. a week; a somewhat good influence by 2 times of 0, 05cc. a week; better by an injection of 0, 05cc. a week. The last volume is near to a suitable volume for human leprosy.
    2) Ethylester of hydnocarpal acid prevented the appearance of leprous affection. Regarding to its volume, an injection of 0, 1cc. twice a week is more effective than that of 0, 05cc. twice a week. Even the volume 0, 1cc. brought about infiltration in the injecting area owing to its excitation and rats are unable to bear more volume. It, therefor, can be conceived that the ethylester of the oil is more effective than the pur one.
    3) Olive oil and cod-liver oil which the authors used in comparison, had no effect for the affection of leprous rats. Accordingly it will be convincing that the gynocardiaoil for leprous rats has special effect.
    4) The authors believe that experimental test of the effect of differet drugs on leprous rats would be a favourable method for judging that on human leprosy.
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  • Hirosi Hayata
    1934Volume 5Issue 3 Pages 375-421,19
    Published: September 25, 1934
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Nach neueren Erfahrungen bei Hauttuberkulosen sind die Erfolge der salzarmen Ernährung (G. S. H. Diät) nicht mehr zu bezweifeln, aber in bezug auf die Lepra muss die Ernährungsfrage einer erneuten systematischen Prüfung unterzogen werden. Verschiedene Autoren behaupten, dass wie bei der Tuberkulose die Giät bei dieser Erkrankung auch von wichtigster Bedeutung ist; der Kranke soll nicht gemästet, sondern durch frische, abwechslungsreichc Kost gekräftigt werden.
    Seit Anfang Juli 1931 führte Verf. bei einem Fall von Fleckenlepra eine streng vegetarische und salzfreie Diätkur durch, welche leider wegen heftiger Nebenwirkungen wie Kopfschmerz, allgemelne Mattigkeit, Sprachstörung, Taumeln und Aufregung nicht fortgesetzt werden konnte. Daraufhin wandte Verf. eine neue Methode an. Bei seiner "salzarmen" Diät gab er täglich pro Kg Körpergewicht etwa 40 Kalorien, u. z, betrug die Nahrung ungefähr 60g Eiweiss, 2-3g Fett und 400g Kohlenhydrate. Diese Kost enthält verhältnissmässig wenig Fett, die normale Menge Eiweiss und Kohlenhydrate. Man vermied getrockneten und geräucherten Fisch, Fleisch und Lebertran, und gab dem Kranken frisches Gemüse, fettarmen Fisch und Riken-Shoyu nach Dr. Simose (Bestandteile: apfelsaures Natrium 28, 00, Milchsäure 1, 49, Chlornatrium 0, 95, Phosphorsäure 0, 09, Zucker 3, 04, Asche 19, 11 zu 100ccm. Aq. dest). Kochsalz- und Fettentziehung der Nahrung ist meiner Meinung nach ein Spezifikum.
    Es soll im folgenden über die im Jinkyo-Leprosorium zu Hukuoka mit der salzarmen Diät gemachten Erfahrungen bei Leprösen berichtet werden. Von 21 Leprafällen, die mit dieser Methode behandelt worden sind, bleiben nach Ausschluss von 4 Fällen, noch 17 durchbeobachtete Fälle, deren Resultate sick in folgender Tablle finden:
    RESULTAT DER SALZARMEN DIAETKUR BEI LEPRA.
    (Dauer der Kur: 3-13 Monate durchschnittlich 4 Monate)
    Im allgemeinen zeigten die leprösen Symptome eine objektive Besserung; Verschwinden der Erytheme, Erholung von Leukoderma, Haarausfall und Anaesthesie, Resorption der Knoten und Besserung des gedunsenen Gesichtes waren deutlich, insbesondere war die Heilung der Geschwüre bedeutend. Neuralgie und Erythema nodosum leprae wurden nicht gebessert. Bei jedem Fall wurden anfangs Nebenwirkungen, z. B. Kopfschmerz, Nausea, allgemeine Mattigkeit gesehen, aber diese Klagen verschwanden stets mit dem Fortsetzen der Behandlung. Was den Heilerfolg dieser Behandlungsart anbetrifft, so ist es schwer, ein abschliessendes Urteil zu geben, aber Verf. glaubt so viel sagen zu durfen, lass diese Diätkur als eine der wichtigsten Hilfsmethoden mit anderen erfolgreichen chemotherapeutischen Behandlungen zusammen eine grosse Rolle spielt.
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