Repura
Online ISSN : 2185-1352
Print ISSN : 0024-1008
ISSN-L : 0024-1008
Volume 8, Issue 3
Displaying 1-7 of 7 articles from this issue
  • M. Yamanaka, T. Kiriyama
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 401-416,21
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Nach der Entdeckung des Söhngenschen Verfahrens ist uns sicher and leicht geworden, lass die säurefesten Bazillen aus Erde isoliert werden. In unserem Versuche, aus der Gartenerde in unserer Schule die säurefesten Bazillen zu isolieren, brauchten wir die Ohtawarasche Modifikationsmethode, welche das Originalverfahren übertritt. Als Nährböden brauchten wir den Petragnische Nährboden, die Glycerin Kartoffeln, das Glycerinagar and die Glycerinbouillon. Wir konnten dabei in 65% mittels des Petragnischen Nährbodens oder der Glycerinkartoff el, in 60% mittels des Glycerinagars, in 45% mittels der Glycerinbouillon die Bazillen kultivieren, indem an einer Stelle emn bis 2 Stämme gefunden wurden. Diese Bazillen liessen sick nach ihren biologischen Eigenschaften in 9 Stämmen unterscheiden, deren 2 binnen 10-12 Tagen die Mäuse abtöten konnten.
    Download PDF (602K)
  • Hirosi Hayata, Kenzo Obi
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 417-429,23
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Wir behandelten 29 Fälle von Lepra mit Germanin (bei einer Kur 5 malige Injektion von je 0.5g).
    Sensibilitätsstörung, Macula und Knoten werden oft gebessert, insbesondere gegen die sensible Störung ist das Mittel ziemlich wirksam.
    Download PDF (606K)
  • Seizo Huzimoto
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 431-454,25
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Prof. Seigo Minami, Dr. Kogoro Hikizi und Dr. Hirosi Hayata wandten erfolgreich bei der serochemischen Reaktion der Lepra die Fuchssche CaR. an und nannten diese Reaktion MHH-Reaktion.
    Nachdem auch Dr. Sadao IKEI mit dieser Reaktion bei der Rattenlepra guten Erfolg hatte, stellte ich ebenf alls eine Nachprüfung dieser Reaktion bei Rattenlepra an.
    Das Resultat ist folgendes:
    1) Die MHH-Reaktion bei Rattenlepra war bei 51 (85%) unter 60 Fällen positiv.
    2) Das Resultat der MHH-Reaktion, bei der ein, aus dean subkutanen Knoten der Rattenlepra hergestelltes Gewebseiweisssubstrat als Antigen verwertet wurde, stimmtein gewissem Grade (94.3 %) mit dem Resultat des Serumeiweisssubstrates überein. Das beweist, dass ein aus dem subkutanen Knoten der Rattenlepra hergestelltes Gewebseiweisssubstrat auch für die MHH-Reaktion brauchbar ist.
    3) Die MHH-Reaktion bei Gesunden und nicht leprosen Ratten war stets negativ.
    Download PDF (1079K)
  • Sigeru Kawasaki
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 455-480,27
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Verf. hat die serochemische Reation (MHH-Reaktion) nachgeprüft, die von Prof. Dr. Seigo Minanii, Dr. Kõgorõ Hikizi und Dr. Hirosi Hayata veröffentlicht wurde, und die bei Lepra gute Resultate zeigt.
    Die Ergebnisse werden folgendermassen zusammengefasst:
    1) Es wurden 105 Lepröse untersucht; davon ergaben 100 Fälle (95.24%) ein positives Resultat. Näheres ist aus der folgenden Tabelle ersichtlich.
    2) Die Reaktion bei Gesunden und nicht Leprösen war stets negativ.
    3) Bei dieser Seroreaktion ist die Anwendbarkeit des Antigens aus dem Leprablut nicht so stark auf die Krankheitsfnrmen oder den Reaktionstypus der MHH vom Leprakranken beschränkt, aber das Blut der jungen, scheinbar sonst gesunden Leprakranken ist brauchbarer.
    4) Verf. prÜfte diese Seroreaktion gleichzeitig mit 2 Antigenen, d. h. mit 0.5mg Leprafibrin und mit 1.5mg Leprösen-Serum-Substrat, aber die Resultate waren sich meist ähnlich.
    5) Verf.'s Nachprüfung geinäss ist die MHH-Reaktion eine gute Seroreaktion und als serodiagnostische Hilfsmethode bei Lepra sehr empfehlenswert.
    Download PDF (1095K)
  • Einosuke Shionuma
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 481-485_1,29
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Author has seen some ten cases of conjunctivitis acuta or subacuta, caused by the macula tuberculoid, affecting the palpeblar skin, during his ten years' service in leprosarii as an ophthalmologist.
    Recently, he had the opportunlty to excise the tissue at the conjunctival fornix by two such cases.
    Microscopical examination revealed that the change was just the tuberculoid one, containing infiltration of lymphocytes, epitheloid cells and Langhan's giant cells, with a few leprosy bacilli in the nerve ending.
    Comparing microscopically the changes of the skin and the conjunktiva on the same macula tuberculoid patent with conjunctivitis, the cell compornent is corresponding each other.
    Author names it as "Conjunctivitis leprosa maculo tuberculoidea."
    Additionally, it is instructive to deem that, contrary to the said fact, it is seldom to see conjunctivitis in nodular (C) leprosy, though more or less foamy cell inhration is almost always seen in the conjunctive tissue. It exactly shows the difference of the nature of the both kinds of the infiltration, which divides fundamentary these two types in leprosy.
    Download PDF (1158K)
  • Einosuke Shionuma
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 487-490_1,31
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Author reports a nodular (C) case, who had had a congenital dermoid in the right eye. The microscopical examination of the extracted tumour, revealed that it contained sebaceous glands, roots of hair and moreover extensive leprous infiltration, not only subepidermal but also around those glands and hair roots.
    The infiltration consist of lymphocytes and leprous foamy cells, containing lepra bacilli.
    It is seldom to see leprous changes in such a tumour as dermoid.
    Download PDF (740K)
  • Hosaku Sakurai
    1937 Volume 8 Issue 3 Pages 491-505_7,33-4
    Published: May 25, 1937
    Released on J-STAGE: December 10, 2008
    JOURNAL FREE ACCESS
    Sticker has once published an opinion that lepra bacilli can penetrate the nasal mucous membrane: but so far, no experiment has ever been attemped to confirm this opinion. The writer, therefore, made the following experiment:
    In three rabbits and three mice, the author poured lepra tubercle emulsion into the nasal cavity for 30 minutes. In one of the rabbits, the author dropped the emulsion into the nasal cavity combined with pouring into the conjunctival sac. The emulsion thus dropped into the conjunctival sac reached the nasal cavity through the nasolachrymal duct. In 1250 microscopic sections of the nasal mucoua, the author recognized 37 lepra bacilli in not only the shallow layer direct beneath the mucous membrane and near the gland, but also in the walls of blood vessels. In other words, the author ascertained that lepra bacilli passes through the nasal mucous membrane without any pathological change.
    The writer has so far made seven series of experiments concerning the penetration of the lepra bacilli, the results of which were reported in No. 2 of Volume 6, No. 2 of Volume 7, and No. 5 of Volume 7 of this paper. The reports may be summerrized as below:
    According to the writer's experiments, the bacilli intrusion comes in percentage in the following order:
    The highest is the wounded skin, the second is the hair extracted skin, the third is the case where the emulsion was rubbed into the skin and the fourth is the mucous membranes of the eyelid and nostril, finally the healthy skin being the lowest in percentage.
    As the results of experiments mentained above the writer does not deny as the Sticker's statement that lepra bacilli intrudes through the nasal mucous membrane.
    But the writer cannot entirely agree with Sticker's view so as to the lepra bacilli penetrate mostly through the nasal mucosa. The author, therefore, might make here my own view point, that the lepra bacilli might penetrate mostly through the wounded skin.
    Download PDF (1253K)
feedback
Top