The Japanese Journal of Urology
Online ISSN : 1884-7110
Print ISSN : 0021-5287
Volume 25, Issue 2
Displaying 1-3 of 3 articles from this issue
  • Takatoshi Kuboyama, Shinichi Sakurane
    1936 Volume 25 Issue 2 Pages 117-131
    Published: 1936
    Released on J-STAGE: July 23, 2010
    JOURNAL FREE ACCESS
    These authors have observed statistically 19 cases of extravasation of urine during 10 years. Results are as follows:
    1. There were many economically poor people.
    2. 13 cases due to stricture, 3 cases caused by abscess surrounding the urethra, 2 cases due to urethral calculi and 1 case due to contusion of the perineum.
    3. Excepting one case, all the cases were over 30 years of age, showed between 30-69 years no difference.
    4. We found that urinary extravasation chiefly occurred at the perineum and scrotum (84-74 per cent) and then in the inguinal region (31 per cent). It seemed to us that in 16 cases the extravasated urine worked its way forward, one case extended up to the axilla. 3 cases took place backwards surrounding the anus and the buttocks.
    5. The patient presents always serious condition accompanying with local serious symptoms, and almost terminated fatally by septicaemia.
    6. The associated diseases which accompanied the above cases were very variable. In the majority stricture of the urethra and then old gonorrhea, abscess of the urethra, urethral calculi, fistula of the urethra and uremia are included.
    7. The treatment of urinary extravasation must be an immediate operation with wide incisions and at the same time rectifying the stricture. Spinal anesthesia has given us very gratifing results.
    8. The prognosis is always grave and depends in a large mesure on the duration of the extravasation and the extent of the extravasation and the condition of the patient.
    The mortality was 31.6 per cent.
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  • Seitaiyu Kusaka
    1936 Volume 25 Issue 2 Pages 132-146
    Published: 1936
    Released on J-STAGE: July 23, 2010
    JOURNAL FREE ACCESS
    Während meiner Dienstzeit beim Seesoldatenkorps zu Yokosuka vom Mai 1934 bis September 1935 stellte ich die Grösse der Harnröhremündungen bei 2380 Marine-Soldaten im Alter von 16-35 Jahren durch Messung fest.
    Bei dieser Messung brauchte ich ein von mir selbst konstituiertes konisches Messinstrument, welches prinzipiell dem Ozawaschen Urethrometer sehr ähnlich ist.
    Die Grösse der Harnröhremündung habe ich nach “Charriere” Nummern angegeben. Ausser ihrer Zahlangabe habe ich noch berücksichtigt, ob die Grösse der Harnröhremündung in irgend einer Verhältnisse mit deren Missbildungen und den Geschlechtskrankheiten etc. steht.
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  • Masaatsu Kitagawa, Matsuo Kawai
    1936 Volume 25 Issue 2 Pages 147-163
    Published: 1936
    Released on J-STAGE: July 23, 2010
    JOURNAL FREE ACCESS
    Die Gesamtzahl, der im Laufe von 15 Jahren (vom August 1920 bis Juli 1935) in unserer Klinik als Nieren- und Blasentuberkulose diagnostizierten Patienten, betrug 988. Davon haben wir 10 Fälle von Nierentuberkulose der Greise in die vorliegende Arbeit aufgenommen und darüber folgendermassen zusammengefasst.
    1) Der Prozentsatz der Nierentuberkulose bei Greisen ergab sich als 1.0% (10 Fälle unter 988 Fallen).
    2) Alter: 60j. 3, 61j. 1, 63j. 2, 65j. 2, 67j. 1 und 72j. 1.
    3) Geschlecht: _??_6, _??_4.
    4) Erkrankte Seite: links 2, rechts 5 und beiderseits 3.
    5) Alle Patienten haben keine tuberkulöse familiäre Anamnese, dagegen 5 Fälle haben die Vorgeschichte der tuberkulösen Leiden. Als tuberkulöse Komplikationen rechnen wir: Lungentuberkulose (4 Fälle), Nebenhodentuberkulose (6 Fälle) und Blasentuberkulose (10 Fälle).
    6) Die Tuberkelbazillen sind in alien Fällen nachgewiesen.
    7) Als Nierenfunktionsprüfung untersuchten wir: Wasserprobe, Phenolsulfon-phthaleinprobe, intravenöse Pyelographie usw.
    8) Bei 5 Fällen der Nierentuberkulose haben wir die retroperitoneale Nephrektomie unter allgemeine Narkose oder Lumbalanästhesie ausgeführt.
    9) Das Befund der exstirpierten Niere zeigt meistens das vollentwickelte Stadium der Nierentuberkulose.
    10) Von nephrektomierten 5 Fällen sind 4 geheilt und 1 unklar.
    Von nicht nephrektomierten 5 Fällen sind 2 ungeheilt und 3 gestorben.
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